הדפסה דיגיטלית – בשביל מה אנחנו צריכים אותה?

הדפסה דיגיטלית – בשביל מה אנחנו צריכים אותה?

הדפסה דיגיטלית מוגדרת כהדפסה שהינה ידידותית למשתמש ולסביבה גם יחד. היא נחשבת למהירה, יחסית לגישות ההדפסה האחרות, וזאת, מאחר והיא, מעצם מהותה, מצליחה לדלג ולעקוף מספר שלבים ותהליכים המקדימים את ההדפסה, שאותם מצריך דפוס האופסט. על אף כי הדפסה דיגיטלית הינה תחום דפוס שהוא, יחסית, חדש, היא צוברת כיום תאוצה רבה ועתידה אף להמשיך ולהתפתח. כך שאין כל ספק כי הדפסה דיגיטלית, בדומה לתחומים אחרים שעברו לדיגיטל בשנים האחרונות, פותחת בפני המדפיסים אפשרויות חדשות ומהווה, במידה רבה, את ה"עתיד" של תחום הדפוס. אם כן, מה היא הדפסה דיגיטלית? מתי הכי יעיל להשתמש בה? מה ניתן להדפיס באמצעותה? על שאלות אלו (ושאלות נוספות) ינסה מאמר זה לענות.

מה הם המצבים בהם הדפסה דיגיטלית מתגלה בשיא יעילותה?

הדפסה דיגיטלית נחשבת לחסכונית באופן מיוחד, כשאנחנו צריכים הדפסה בכמויות שאינן גדולות, כלומר – מספר מצומצם של עותקים מודפסים. כך, שלכאורה, ניתן היה להניח, שהיא צורת ההדפסה האידיאלית עבור אנשים פרטיים, משרדים ביתיים ועסקים / משרדים קטנים עד בינוניים. אבל, המציאות שונה במקצת, מכיוון שישנם בתי דפוס, כדוגמת היפר גרף בע"מ, למשל, שמציעים שירותי הדפסה דיגיטלית מקצועיים.

הדפסה דיגיטלית מתבצעת באמצעות הדפסה ישירות מהקבצים הדיגיטליים, כך, שלמעשה, בפועל, באמצעות לחיצת כפתור בודדת תוכלו להדפיס כל מה שתרצו שיודפס. כגישה מתקדמת, ההדפסה הדיגיטלית מבוססת על טכנולוגיה זמינה ומהירה, שחוסכת למשתמשים בה את שלבי ההכנה המקדימים, להן נזקקות טכנולוגיות ההדפסה האחרות. אין לכם צורך להתעסק בחומרים רעילים (כדוגמת נפט או מדללים) או אפילו אין לכם צורך בניקוי המדפסת לפני או לאחרי ההדפסה – דבר שמקל מאד על השימוש בשיטת הדפסה זו והופך אותה לנעימה, קלה ונקייה. יתרון נוסף בו ניחנה הדפסה דיגיטלית הוא היכולת, להדפיס במהירות מספר גרסאות של הקובץ, להשוות ביניהן בזמן אמת, לבצע שינויים (במידה שנדרשים כאלה), להחליט על הגרסה הטובה והמתאימה ביותר לכם וכן הלאה.

ההדפסה הדיגיטלית – מה ניתן להדפיס באמצעותה?

ההדפסה הדיגיטלית משמשת אותנו, כיום, כמעט בכל צורך בהזמנת הדפסה בכמויות מצומצמות יותר – בין אם זו הדפסתם של לוחות השנה, הדפסת ספר, פליירים, הזמנות לאירוע, כרטיסי ביקור, חוברות, עלונים וכן הלאה. כפי שניתן להבחין, המדובר במוצרים מודפסים שונים, שהפורמט שלהם שונה, הרכבם ועיצובם שונה ואף עובי הנייר המשמש להדפסה משתנה בין מוצר הדפסה אחד לאחר.
יתרון משמעותי נוסף להדפסה הדיגיטלית הוא המהירות שבה ניתן להפיק את ההדפסה. כך שאם יש לכם צורך בהדפסה דחופה, ההדפסה הדיגיטלית בהחלט מהווה את הדרך היעילה והמהירה להפיק את דברי הדפוס הנדרשים לכם. במקרה כזה, תוכלו להגיע אל בית הדפוס של היפר גרף בע"מ כשהקבצים הרלוונטיים מצויים בידיכם, וההדפסה שלכם תתבצע, תוך דקות מספר (כמובן, בהתאם לעומס המוטל עלינו) ישירות ממחשב. כך, תוכלו לצאת מכאן כשההדפסות שלהן אתם זקוקים בידיכם, וזאת, תוך פרקי זמנים קצרים מאד – קצרים בהרבה מפרקי הזמן שנדרשו בעבר לביצוע עבודות דומות בשיטות האחרות. כך שבשורה התחתונה, המדובר בכלי-עזר נוסף ומעולה, שמסייע לבעלי העסקים והמשרדים שצריכים להפיק במהירות מוצרי דפוס שאת נחיצותם הם לא צפו לפני כן, מבעוד מועד.
בלוג מעניין על בעל עסק קטן שהקים בית דפוס ומתאר את התהליך – https://myjourney2biz.blogspot.com/ 

הוסף תגובה