הדרך הטובה ביותר למצוא עו"ד תאונות עבודה שלא תצטערו עליו

הדרך הטובה ביותר למצוא עו"ד תאונות עבודה שלא תצטערו עליו

נפצעתם בתאונת עבודה? כך תעשו זאת נכון

תאונות קורות תמיד בזמן הכי לא מתאים. למעשה, אין זמן מתאים לתאונות ובמיוחד לא תאונות עבודה. במדינה בה תקנות הבטיחות בעבודה אינן נאכפות באופן עקבי, יש חשיבות עצומה לבחירה נכונה של עו"ד תאונות עבודה.

מה היא תאונת עבודה?

על פי הוראות סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, 1995, תאונת עבודה הינה תאונה שהתרחשה תוך כדי עבודתו של אדם ועקב עבודתו אצל המעביד או מטעמו של המעביד.

עלפי הגדרת החוק, ישנם שני מרכיבים חיוניים לצורך קיום תאונה: 1. גורם מחולל ו-2. נזק או פגיעה כלשהם. מהגדרה זו משתמע כי אירוע מחולל שלא הביא לחבלה או לנזק כלשהם, אינו מכונה תאונה ואינו מצדיק תביעה. החבלה מהווה את אחת העובדות המתבקשות לצורך קיום עילת תביעה, אותה על התובע להוכיח.

טיפים חיוניים לבחירת עו"ד תאונות עבודה

  1. סוג ההתמחות של עורך הדין

"אין חכם כבעל ניסיון", אומר הפתגם המוכר, ואכן, פסיקות קודמות מלמדות כי תיקים שיוצגו על ידי עורכי דין בעלי ניסיון של שנים רבות, עו"ד תאונות עבודה המתמחים בתחומם – הביאו לתוצאות מבוססות יותר מעורכי דין בעלי ניסיון מועט יחסית.

עו"ד תאונות עבודה יכול להיות גם עו"ד המתמחה בנזיקין, בתחום המסחרי ובתחום הנדל"ן ועוד. עורכי דין רבים הינם בעלי מספר  התמחויות, עניין המביא ל"התפזרות" והתמקדות מעטה יותר בנושא ספציפי אחד. העדפה של עו"ד תאונות עבודה המתמקד בתחום זה בלבד מגדילה משמעותית את הסיכויים לפיצויים שיהיו שווי ערך לפגיעה שנגרמה.

  1. וותק וניסיון בתביעות מול ביטוח לאומי

תאונות עבודה ככלל מהוות תחום נרחב ובעל היסטוריה משפטית עתירה. הגשת תביעות בגין תאונות עבודה מתקיימת לא רק מול חברות הביטוח אלא גם מול הביטוח הלאומי. התמודדות עם תביעות מול הביטוח הלאומי מצריכה ניסיון והיכרות עם המערכת, עם אופן הגשת התביעות, הבנת המושגים והסעיפים השונים כפי שאלו מוגדרים על ידי המוסד לביטוח לאומי.

פרטים אלו הינם בעלי חשיבות מרבית משום שיש ביכולתם להשפיע על משך תקופת הגדרת האדם כנפגע (האם לצמיתות או שמא נכות זמנית?), גובה אחוזי הנכות ועוד.

  1. קהל המיוצג על ידי עורך הדין

בבחירת עו"ד תאונות עבודה חשוב ביותר לבדוק האם הוא ו/ או המשרד בו הוא עובד- מייצג נפגעי תאונות עבודה בלבד או גם חברות ביטוח. אם עורך הדין עצמו או המשרד בו הוא מועסק מייצגים חברות ביטוח, אזי עלולים להיווצר לעתים ניגודי אינטרסים שיכולים לפגוע בסיכויי ההצלחה של המשפט, בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר, בין אם בשל קרבה או ריחוק מקצועי או כזה הנובע מיחסי אנוש הנרקמים במקום העבודה.

  1. שכר הטרחה

בתאונות עבודה נהוג לגבות שכר טרחה הנגזר מגובה הפיצויים שמקבל האדם שניזוק בתאונת העבודה. סכום האחוזים נתון למשא ומתן ובמקרים רבים יש לו קשר ישיר לרמת הנזק שנגרם, לסיכויי הוכחת הפגיעה ולגורמים נוספים בהתחשב בנסיבות התרחשות הפגיעה, סוג הפגיעה, קיומן של ראיות ועוד.

חשיבות הבחירה בעורך דין מתאים

הבחירה בעורך דין תאונות עבודה מקצועי ומנוסה יכולה להשפיע על איכות החיים שלכם בעשורים הבאים עד לרמת התפקוד הבסיסית ביותר. בחירה חכמה בעורך דין מנוסה תעניק שקט נפשי ופיצויים הולמים ובחירה בעורך דין שאינו מתאים לייצוג בתיק עלולה לגרור אכזבות.

הוסף תגובה