ההתלבטות לגבי כיוון לימודים ותחום תעסוקה היא טבעית ואף רצוייה

מי אני ולאן אני הולך? אלו שאלות שרבים מאיתנו שואלים את עצמם בשלב זה או אחר בחיים. אם לא נישאל את עצמנו ונבדוק- לא נדע! ההתלבטות לגבי כיוון לימודים ותחום תעסוקה היא טבעית ואף רצוייה בפרט לאור מגוון מסלולי הלימוד והמקצועות המתפתחים כל הזמן ולאור השפעות ההחלטה על חיינו לטווח הארוך מבחינה כלכלית, חברתית, פסיכולוגית ואישית.



אל תחששו להתלבט, להפך, שיתוף התייעצות ושאילת שאלות יכולה להקל עלינו מבחינה רגשית ולהוביל לקבלת מידע שירחיב את טווח האפשרויות שלנו כך שנוכל להגיע להחלטה יותר מתאימה.


שאילת השאלות הנכונות היא חצי הדרך אל התשובות והפתרונות האפשריים. שאלו ובררו כמה שיותר פרטים לגבי מסלולי הלימוד, יתרונותיהם וחסרונותיהם, לגבי אפשרויות התעסוקה הקשורות לתחומי הלימוד, ולגבי המקצועות השונים- מהם מאפייני העבודה, מה תנאי ההעסקה, מה הכישורים הנדרשים, ועוד. דברו עם סטודנטים שכבר לומדים, עם סטודנטים שסיימו לימודים ועם אנשי שעובדים בתחומי העניין שלכם. כשם שלפני יציאה לטיול אנו משקיעים זמן ומחשבה בודקים יעדים אפשריים, אפשרויות הגעה, משווים מחירים מצטיידים ומתארגנים למסע, כדאי להשקיע מחשבה, לבדוק אפשרויות ולתכנן גם לפני היציאה למסע הלימודי-תעסוקתי, כדי שנקודת ההתחלה שלנו תהיה נקודת מוצא לשבילים מגוונים ומעניינים.


באדיבות מרכז ברמן, אוניברסיטת חיפה
 
 

הוסף תגובה