היתרונות בבית אבות

אנשי הגיל השלישי לעיתים רבות נרתעים מהמחשבה על בית אבות או מוסד סגור בו הם יצטרכו לנהל את חייהם. כחלק מגלגל החיים, מרבית האוכלוסייה הבוגרת החוצה את גיל שבעים מתחילה לחוש קשיים בתפקוד היומיומי. כחלק מהאתגרים איתם הם נאלצים להתמודד מופיעים תסמינים כמו:  היחלשות הגוף והכושר המנטלי, בעיות זיכרון, ירידה בתפקוד ובכוח לביצוע פעולות פשוטות ועוד.  ההתמודדות עם שינויים אלו יכולה להיות קשה מאוד במיוחד אם לא מקבלים סיוע ועזרה מקצועיים במהלכה.

מעבר לבית אבות לא חייב להיתפס כצעד של ייאוש או חוסר אונים, כיום ישנם מרכזים רבים לגיל השלישי ברמה גבוהה מאד המעניקים לגרים בהם שירותים איכותיים.  בתי אבות הם מקום בו אנשים מבוגרים במצב סיעודי או שיקומי זוכים לטיפול צמוד 24 שעות ביממה, במקביל ליחס אישי ואוהד. כיום ניתן למצוא בתי אבות בתל אביב, נס ציונה, ראשון לציון, ב"ש וערים מרכזיות נוספות.

פעילויות העשרה ושירות מותאם אישית

אחד היתרונות הבולטים בבתי אבות הם חיי החברה. בני הגיל השלישי לעיתים רבות סובלים מבדידות ושעמום בייחוד אם נותרו ללא בן או בת הזוג לחיים. הילדים כבר בעלי משפחות משלהם ואינם גרים בבית המשפחתי וכתוצאה מכך האדם המבוגר נותר בבית לבדו במשך שעות ולעיתים למשך ימים.  בבית אבות מעניק חיי חברה עשירים, מייצר חברויות והנעמת הזמן בסביבה תומכת ומתאימה לגילם, לצרכים והרצונות שלהם. יתרון נוסף של בתי אבות הוא תפריט המזון המגוון לו זוכים הדיירים, תפריט עשיר, בריא , מזין ונח לעיכול ולעיתים אף מותאם אישית עבור כל דייר בבית האבות.  בית האבות מספק בית חם, אוהב ותומך לאוכלוסייה שלעיתים נזנחת או אינה מטופלת כראוי על ידי בני המשפחה. הדיירים בבית האבות זוכים ליחס אישי, טיפולים ותמיכה בכל תחום שהם זקוקים לו.

מדוע בתי אבות  פרטיים עדיף על פני בתי אבות ממשלתיים?

כיום המדינה מפעילה מספר בתי אבות ממשלתיים, מסובסדים לרווחת התושבים ומשפחותיהם. אין ספק שזה "הרע במיעוטו" וכל מי שידו משגת יעדיף לשכן את הוריו וקרוביו בבית אבות פרטי. בבית אבות פרטי כל דייר זוכה ליחס אישי יותר, מקצועי ומותאם אישית עבורו. סיבה נוספת להעדפה של בעלי היכולת לשכן את קרוביהם בבית אבות פרטי הוא תנאי המחייה, הלינה, ההיגיינה והחברה בו.  לרוב בתי אבות ממשלתיים מלאים עד אפס מקום בדיירים במצבים בריאותיים שונים ופעמים רבות קשה לצוות להעניק יחס אישי ומקצועי במידה ראויה לכל דייר.

על הדרך שבה בית אבות יכול לשפר את איכות החיים בגיל השלישי

בית אבות הוא בהחלט מקום שיכול לשפר את איכות החיים של הקרובים לנו בהגיעם לגיל השלישי. אחרי שעברו שנים של עבודה קשה, גידול הילדים ודאגה אינסופית לרווחתם, הגיע הזמן שהילדים שקיבלו מהם עולם ומלאו ידאגו להם בחזרה. בתי אבות פרטיים בעלי חטיבות ומכונים ייחודיים הדואגים לרווחת המתארחים בהם. זה היתרון המשמעותי של בית אבות פרטי.  בין חטיבות הטיפול תוכלו למצוא: חטיבה שיקומית, חטיבה סיעודית, חטיבה של סיעוד מורכב, חטיבה של תשושים, חטיבת תשושי נפש, חטיבה גריאטרית וחטיבת מונשמים.

הוסף תגובה