הכנת אספרסו מפולי קפה טחונים – שיטה זולה, אבל כרוכה בטרחה רבה

מלבד סוג המכונה, יש לבחור גם את סוג הקפה בו אתם רוצים להשתמש. הכנת אספרסו מפולי קפה טחונים היא השיטה הנפוצה ביותר, והיא מאפשרת את הגמישות הרבה ביותר בבחירת סוג הקפה ומידת הטחינה שלו. ככלל, זו השיטה הזולה ביותר – בין 50 אג' לשקל לספל אספרסו ממוצע. בשיטה זו בדרך כלל ניתן לבחור מבין המגוון הגדול ביותר של פולי קפה שונים ולהתנסות בבית בתערובות מיוחדות, וכן לשלוט במידת הטחינה של האבקה.

את פולי הקפה קונים מבעוד מועד בבתי קפה, בחנויות קפה מתמחות, או אפילו ברשתות השיווק, וקרוב למועד הכנת הקפה טוחנים כמות קטנה של פולים במטחנת קפה ייעודית. קפה טחון מתקלקל במהירות, לעומת פולי קפה לא טחונים שניתן לשמור למספר חודשים, ולכן לא כדאי לקנות קפה טחון מראש או לטחון בבת אחת כמות גדולה של פולי קפה.


חסרונה העיקרי של שיטה זו הוא בטרחה הרבה שכרוכה בה – טחינת פולי הקפה, מילוי ודחיסת אבקת הקפה במכונה, ניקוי המכונה והמטחנה, וחוזר חלילה, כל פעם מחדש עבור כל ספל אספרסו. טחינה עצמית של פולי הקפה מצריכה רכישת ניסיון בתהליך של ניסוי וטעייה עד לגילוי מידת הטחינה המדויקת עבור סוגי פולי הקפה השונים. במקרים רבים, היא גם מביאה לבזבוז של אבקת קפה שנשארת אחרי הכנת הכוס הראשונה, או לחלופין לירידה הדרגתית באיכות האספרסו עקב שימוש באבקת קפה לא טרייה. כמובן, טחינת פולי הקפה גם מחייבת רכישה של מטחנת קפה, אם מכונת האספרסו שקניתם לא כוללת מטחנה; מטחנת קפה טובה עולה כ-150-300 ש"ח.


מתוך כתבה של רן יניב הרטשטיין ב-NRG shops, מדריכי קנייה


לכתבה המלאה



הוסף תגובה