טיפים להכנת הבית לקראת החורף

טיפים להכנת הבית לקראת החורף

החורף בפתח וזה בדיוק הזמן לוודא שהדירה שלכם, על כל האלמנטים אותם היא כוללת בתוכה, ערוכה ומוכנה לקראת הגשמים, הרוחות וסופות הרעמים.

באמצעות שורה של בדיקות פשוטות, תוכלו לוודא שהדירה שלכם מוכנה לעונה הקרה – ובמידה ולא, זה בדיוק הזמן המתאים לזמן אנשי מקצוע רלוונטיים אשר יטפלו בכשלים וידאגו שיהיה לכם חורף נעים, יבש וחמים..

נקו את המרזבים

החורף יכול להביא עמו סתימות במרזבים – אשר מהוות תוצר של הצטברות לכלוכים ועלים יבשים. כידוע, סתימה במרזב עלולה לגרום לפגיעה ביכולת ניקוז מי הגשמים.
מעבר לכך, מומלץ באותה ההזדמנות גם לא להזניח את פתחי הניקוז ולוודא שהם נקיים, פתוחים ומוכנים לקראת קליטה של מי הגשמים.

דאגו לאיטום הגגות והחלונות

אם אתם מתגוררים בקומה האחרונה, קיימת חשיבות גבוהה שתוודאו את טיב ורמת האיטום של הגג. כידוע, איטום לא איכותי עלול להיות חשוף לסדקים ולחדירה של מים לתוך המבנה – מה שיכול לאלץ אתכם להתמודד עם מצבים לא נעימים של רטיבות בבית ולעיתים גם הצפות של ממש.
ההמלצה היא להשקיע את מלוא תשומת הלב בנושא הזה ואף להקפיד ולהזמין איש איטום מומלץ אשר יבצע בדיקות יסודיות ובמידת הצורך, יבצע את התיקונים הנדרשים או איטום מחדש.
גם לאיטום החלונות יש חשיבות גבוהה – כאשר חשוב לבדוק שגומיות האיטום המהוות חלק מהחלונות, לא התבלו או נסדקו – במידה וגיליתם בלאי שכזה, תוכלו פשוט להחליף את הגומיות – ההמלצה היא כמובן להקפיד ולבחור בגומיות איכותיות ועמידות.
כאמור, הכנסה לתמונה של איש מקצוע המתמחה בנושא של איטום גגות בתל אביב או בעיר המגורים, תאפשר לכם הרבה שקט נפשי בידיעה שהדירה אטומה ומוכנה לגשמי החורף.


הקפידו על בדיקות של מערכת החשמל

בשביל להבטיח שהדירה תהווה מקום בטיחותי, גם במקרים של גשמים סוערים וסופות רעמים, חשוב לבצע בדיקה מקיפה של השקעים כמו גם של מערכת החשמל כולה.
יש לוודא שארון החשמל נסגר בצורה טובה, שלמראית עין הכול נראה תקין – ואין בלאי או מפגעים אחרים אשר עלולים להוות כנורות אזהרה.
כדאי לבצע בדיקה של הפקקים – להוריד אותם באופן הדרגתי, אחד אחרי השני ולבדוק שהם אכן מבצעים את הפעולה המצופה מהם ומנתקים את החשמל באזור הרלוונטי.
כדאי לעבור גם על שקעי החשמל ולבדוק שכולם נראים תקינים וצמודים על הקיר.
מכיוון שבחורף נהוג להפעיל מספר מכשירים "זוללי חשמל" בו זמנית, כדאי לבדוק שמערכת החשמל אכן יכולה לעמוד באותם העומסים.
מומלץ להפעיל מספר מכשירי חשמל ביחד ולוודא שהחשמל לא קופץ.
בנוסף, כדאי גם לבדוק את התקינות של מכשירי החשמל בבית – ובעיקר את אלו אשר אמורים לשמש אתכם בתדירות גבוהה בעונת החורף.


צאו למסע חיפושים אחר כתמי רטיבות ועובשים..

כדאי לעבור באור יום על כל קירות הדירה ולנסות לאתר כתמים או סימני עובש.
במידה ואיתרתם סימנים שכאלו, נשאלת השאלה עד כמה הם חמורים – במידה ומדובר בכתמים אשר נראים לכם כקלים, תוכלו לנסות ולהסירם באופן עצמאי – כאשר לצורך המטרה ניתן לעשות שימוש בחומר ייעודי להסרת עובש.
במידה ומדובר בכתמים גדולים או משמעותיים, ההמלצה היא להזמין אינסטלטור מקצועי, על מנת שיוודא אם מדובר בנזילה ואף יאתר את מקורה.
אם הנזילה מגיעה מהגג תוכלו להכניס לתמונה איש מקצוע מומלץ.


לסיכום,

כבר בסוף הקיץ/ תחילת הסתיו, מומלץ לבצע את ההכנות הנדרשות לקראת עונת החורף. כאשר, במידה ויתגלו ליקויים שונים ניתן יהיה להזמין את איש המקצוע המתאים ולטפל בהם בצורה המיטבית.