אודות שוק הלוואות הבנקאיות והחוץ-בנקאיות

שוק ההלוואות והאשראי שינה את חוקי המשחק מאז נכנס לתוקפו חוק איסור החריגה ממסגרת האשראי בעו"ש; לא ניתן כבר לאפשר משיכת-יתר ולרכוש מעבר למה שניתן באותו רגע – מצב המביא רבים לנטילת הלוואות למימון חייהם השוטפים. בעבר, היה אמנם מדובר על מוצר פיננסי שולי למדי, אליו הודבקה תדמית שוק אפשר שאינה חיובית, הרי שכיום השתנה פני הדברים כליל, מה שהביא רבים לא להסס בלוקחים הלוואה לטובת עניינים רבים, בכדי לאפשר שמירה על רמת חייהם, על אף יוקר המחייה שגדל.

הלוואות פרטיות

הלוואות אלו מכונות "הלוואות פרטיות", כיוון שהן מוענקות לפרטיים ולא לעסקים וחברות למטרת הקמה ומימון של עסקים. באפשרותם של לקוחות לקבל הלוואות פרטיות מגופים שונים – בנקים, חברות אשראי, בתי השרות וחברות ביטוח. לרוב, גובהן של הלוואות פרטיות אינו מעל עשרות אלפי שקלות בודדות, זאת מלבד משכנתא, שהיא מסוג ההלוואות הפרטיות הנפוץ בארץ. במצב הנוכחי של שוק הנדל"ן, בעוד דירת 4 חדרים עלותה יותר ממיליון ₪, הרי שכמעט שאין משפחה ישראלית המסוגלת לעמוד ברכישת דירה ללא משכנתא, בנוסף לפריסה ארוכת שנים , ורק באמצעות בנק.

כלי מיקוח מעולה

יתר על כן, ניתן לקבל הלוואות קצרות מועד, ובסכומים קטנים יחסית. הענקת הלוואות באמצעות הבנק, אינה ברורה מאליה, שכן הבנקים מעוניין לדעת בוודאות שתוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה; זוהי מערכת בירוקרטית מאוד, מה שידרוש מכם, במקרים רבים, להעמיד ערבים, לספק תלושי משכורת אחרונים, ולעשות רושם כללי חיובי על הבנקאי המטפל בתיקכם. בעבר לקוחות הבנקים היו כמו "בני ערובה" שקיבלו תחושה של מתחננים לנדבות. הדברים השתנו מאז, וניתן כאמור לקבל כיום הלוואות פרטיות בקלות יחסית, מגופים חוץ-בנקאיים. הלוואות חוץ-בנקאיות מעניקות לכם כלי מיקוח עוצמתי, בעזרתו אינכם נדרשים עוד להתחנן לאישור הלוואה בפני נציג הבנק. עליכם לנצל בחוכמה את האופציות הרבות העומדות בפניכם כיום.

ההכרח לבצע סקירה מקיפה

ראשית כל, עליכם לערוך סקר בקרב הגופים השונים המעניקים הלוואות, תוך השוואת התנאים המוצעים, פריסת התשלומים, רובה הריבית – וכך לבצע בחירה מושכלת של ההלוואה האטרקטיבית יותר אותה תוכלו למצוא גם חברות כרטיסי האשראי נכנסו במלוא העוצמה לעולם של הלוואות חוץ-בנקאיות, כך שכיום, שיחת טלפון בודדת לחברת האשראי תאפשר לכם הלוואה מאושרת בשלושה ימי עסקים, וללא צורך בהליך בירוקראטי מתיש או ערבים. יתר על כן, התחרות המתקיימת בשוק ההלוואות גרמה גם לבנקים להתגמש בעניין, בכדי למשוך לקוחות חדשים ולמנוע בריחת לקוחות קיימים. בימינו ניתן לקבל הלוואות חוץ-בנקאיות כמעט עבור כל מטרה אותה תוכלו להעלות על דעתכם (החלפת הרכב, שדרוג המטבח, טיול משפחתי לחו"ל, מימון הלימודים במכללה או באוניברסיטה ועוד). ובכל זאת, זכרו כי מדובר בעניין רציני, וכי יהיה עליכם להחזיר את ההלוואה כולה, בתוספת ריבית; ראוי, לפיכך, שתוודאו כי אתם אכן מסוגלים לעמוד בהחזר התשלומים החודשיים, ללא בעיות צפויות.

הוסף תגובה