המומינים – עולם של פנטזיה

כאשר אנחנו חושבים על תוכניות אנימה, אנחנו בדרך כלל מדמיינים תוכניות יפאניות קלאסיות. אנחנו לא חושבים במונחים של תוכניות שיש בהן משהו אירופאי, מהקלאסיקות הישנות והטובות. הסדרת המומינים היא שונה במובן זה.

המומינים היא סדרת אנימה בהפקה יפנית הולנדית אשר עלתה למסכים בשנת 1991 ושודרה במשך שתי עונות, וכללה למעלה מ-100 פרקים. היא זכתה להצלחה גדולה ועם זאת הוחלט שלא לחדש אותה. לפני מספר שנים הוחלט להוציא אותה ביפן במהדורה בלו ריי משופרת עבור הורים אשר רוצים להציג אותה לילדים שנולדו אחרי שהסדרה ירדה מהמסמכים.

הסדרה מציגה את משפחת מומין ותושבי עמק המומינים, עמק דמיוני לחלוטין. בסדרה מתוארות הרפתקאות שונות שהם חווים במהלך הזמן, מפגשים עם אורחים שונים ומוזרים שמגיעים אליהם, וכן סיטואציות שונות ומשעשעות שמתרחשות לבני המשפחה.

הבסיס של הסדרה היה להציג בפני הצופים מסר של אהבה, דאגה לסביבה, צניעות, אופטימיות ובכלל מסר חיובי וטוב.

ביקורות על הסדרה

אף על פי שהסדרה לא שרדה מעבר לשתי עונות, היא זכתה לשבחים רבים, בין היתר בזכות המסר הייחודי שהיא הציגה בפני הצופים. היא לא איתה אלימה ולא הציעה כוחות על, היא לא כללה אויבים שהיה צריך להילחם בהם. כל הסדרה היתה מבוססת על אהבת אדם ואהבה לסביבה ולטבע.

דמויות ושחקנים בסדרה

הדמויות העיקריות בסדרה היתה משפחת המומינים, שכללה את מומינאבא, מומינאמא, ומומינטארול שהיה הילד שלהם אשר עבר הרפתקאות שונות, נחשב אמיץ מאוד וחבר טוב.

לצידם היו סנורקה חברתו הטובה של מומינטרול, סנורק אחיה, סניף חברו של מומין וסנופקין, חברו הטוב השני.

כל הדמויות היו מאוירות, ובסדרה בעברית הם היו מדובבות על ידי יובל סגל, חני נחמיאס, עודד מנשה, דן תורן, ושחקנים נוספים.

פרט טריוויה על הסדרה

בשנת 1992 יצא סרט בשם כוכב שביט עם כוכבי הסדרה.

הסדרה מבוססת על סדרת ספרים שיצאה עד שנות השבעים וכללה גם רצועת ספרי קומיקס. הספרים נכתבו על ידי הסופרת השוודית טובה ינסון ותורגמו ליותר מ43 שפות ברחבי העולם.

הוסף תגובה