העתיד כבר כאן והמחשבים מנהלים את חיינו

השימוש במחשב בא לידי ביטוי בכל היבט בחיים שלנו. אחת ההשלכות של זה היא עלייה בביקוש לאנשי מקצוע ומתכנתים, אך הבעיה היא היצע רחב מדי של קורסים קטנים ולא מספקים. הפתרון הוא מסלול לימודים ייעודי שמקיף את כל הנושאים הרלוונטיים

היום יום שלנו סובב סביב מחשבים. לא מדובר רק על אנשים שעובדים מול מחשב, אלא על השגרה של כולנו. קודם כל, רבים החליפו את העיתון של הבוקר באתרי חדשות ואפליקציות. חוץ מזה, אנחנו מזמינים מונית ומשלמים עליה באפליקציה, עושים קניות באינטרנט, ומזמינים הקלטה של התכנית האהובה עלינו דרך תוכנת מחשב מובנית בממיר.

בעולם המודרני גם האדם הכי אנלוגי משתמש באופן עקיף בעשרות מחשבים ביום. כשאנחנו נוהגים ברכב אנחנו מפעילים עשרות מחשבים: המחשב מחליף לנו למשל את ההילוכים ובמקרה של תאונה חלילה הוא יפתח לנו כריות אוויר בלי שנצטרך לעשות כלום. חוץ מזה, מערכות הפעלה מתקדמות מחשבות עבורנו את החשבון אחרי קניות בסופרמרקט ומעדכנות לבדן את רשימת המלאי, המחשב בספריה מזמין לנו עותק חסר בלחיצת כפתור ומעדכן אותנו כשהוא מגיע למדף וגם אם עדיין לא התחברתם לטלוויזיה רב ערוצית – עדיין תיהנו מעבודת מחשב שטוען אוטומטית את רצף התוכניות, הפרומואים והפרסומות.

כל זה מעלה את הצורך והביקוש בשוק למתכנתים, כותבי אלגוריתמים, מאפייני פרויקטים ועוד. הם הפכו להיות העוגן של שוק העבודה וחלק בלתי נפרד מהחברה המודרנית. למרות שרוב העבודה שלהם נעשית מאחורי הקלעים, חברות הטכנולוגיה הגדולות לא יכולות להרשות לעצמן להישאר מאחור. הן זקוקות לאנשי מקצוע עם רקע מתאים וכלים שנרכשים דרך השכלה משמעותית.

רוצים להשיג עבודה טובה? כדאי שתקבלו הכשרה מתאימה

יש היום הרבה מאד קורסים בתכנות ובניית אפליקציות, אבל הבעיה העיקרית היא עודף היצע. השוק רווי ולכן הוא לא תמיד משרת את דורשי העבודה והמעסיקים. בפועל, בשביל לקבל עבודה טובה ומכניסה בתחום אתם צריכים להיות יוצאי יחידת המחשבים הצה"לית ממר"ם או בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב. קורסים מצומצמים לא יעניקו לכם את הכלים הנדרשים כדי להשתלב בשוק העבודה, והם אפילו עלולים לעכב אתכם.

קורס מוכוון בתכנות או כתיבת אלגוריתם מתאים למי שכבר יש לו את התשתית הנדרשת בלימודי מחשבים. הקורס יכול להיות אטרקטיבי עבור מתכנתים שנשלחים להשתלמות על ידי מקום העבודה שלהם, או על ידי מנהלים ומפתחים שמעוניינים לבצע הסבת קריירה. כל השאר יעדיפו מסלול ארוך ומתגמל יותר של תואר ראשון.

בשורה התחתונה, המחשבים מנהלים את חיינו אבל אין סיבה שלא ננהל אותם בחזרה. הדרך לעשות את זה עוברת בהשכלה רחבה, בהצטרפות לשוק העבודה ובבחירת תחום התמחות מעניין. כך ניתן להשפיע על מאות מיליוני אנשים וגם לעצב את מערכות ההפעלה של העתיד.

הוסף תגובה