הקשר שבין צו ראשון לבין מבחנים פסיכוטכניים

צו ראשון הוא צו ההתייצבות אותו מקבלים המיועדים להתגייסות צה"ל. מבחנים פסיכוטכניים של צו ראשון הם הדרך העיקרית של הצבא להחליט ולקבוע את עתידכם הצבאי. לאור ריבוי השאלות ברשת החלטנו לתת לכם סקירה מקיפה אך קולעת שתביא את עיקרי המבחנים ואת הצורה שבה יש להתכונן אליהם. אז קחו לכם כמה דקות ואם עתידכם הצבאי חשוב לכם רצוי מאוד שתקדישו למאמר הזה את הזמן הראוי.

 קיבלתי צו ראשון…

מזל טוב! קבלתם צו ראשון והצבא קורא לכם להגיע לשורת מבחנים פסיכוטכניים. הצבא מעוניין לדעת מי אתם, להכיר אתכם ולהבין איך בדיוק תוכלו לתרום לו. מעבר לכך, ובנוסף לרצונו של הצבא, אותו גוף ביטחוני ישמח מאוד לדעת היכן אתם מעוניינים לשרת. במקביל, ההצלבה בין הרצונות שלכם לצרכי הצבא תעשה כאמור דרך מבחנים פסיכוטכניים איתם תצטרכו להתמודד.

מה זה אומר?

מבחנים פסיכוטכניים של צבא הגנה לישראל הם שורת מבחנים הכוללים כל אחד מהם שאלות שונות במגוון נושאים. המבחנים של צו ראשון נחלקים למבחנים כמותיים, מבחנים מילוליים ומבחנים צורניים. כעת נעמוד על טיבו של כל אחד מהנושאים.

מבחנים מילוליים

מבחנים מילוליים כשמם כן הם. הרעיון שלהם הוא לקבוע את יכולתכם ולהבין את רמתכם בכל הנוגע לשאלות מילוליות. כלומר, השלמת משפטים, הבנת הנקרא, אוצר מילים ועוד. הצבא מעוניין לדעת כבר ב-צו ראשון מהם כישורי השפה שלכם. האם יש לכם אוצר מילים רחב, האם אתם קוראים הרבה ומה אתם זוכרים משנות הלימוד בבית הספר.

מבחנים כמותיים

מבחן נושף של צו ראשון קשור כולו לשאלות מתמטיות כאלו ואחרות. חשוב לציין כי שאלות אלה שונות במהותן מאותן שאלות שאתם זוכרים מהבגרות. מדובר כמור בשאלות קרובות יותר לשאלות פסיכומטריות.

מבחנים צורניים

הצבא מעוניין להבין את רמת האינטליגנציה שלכם דרך מבחנים צורניים של צורות בסדרות. אתם תצטרכו לקבוע, כבר ב-צו ראשון מהי הצורה הבאה מתוך סדרה גיאומטרית כזו או אחרת.

צו ראשון אם כן בעל משקל רב ונושא תפקיד חשוב בדרך לשיבוץ נחשב ומשמעותי בשירות שלכם לשנים הבאות. 

הוסף תגובה