הרגשה של רכישה – שביל הזהב לדירה חדשה

מי לא שמע על אלו שקיבלו הלוואת משכנתא ובשלב כלשהו כושר ההשתכרות שלהם פחת או נפגע בשל תאונה, או מאורע אחר, או שנפטרו בטרם עת בשל מצב בריאות לקוי, או מצבים מצערים אחרים. תמיד קיימים מצבים שעשויים להוביל לאובדן הנכס, בשל פיגורים ואי-יכולת לעמוד בתשלומים. נוסף לכך, סבירות גבוהה קיימת לכך שרבים מקוראי מאמר זה ייקחו, בשלב זה או אחר בחייהם, משכנתא ברכישת דירה.

חשיבותה הרבה של רכישת ביטוח משכנתא

מהסיבות שצוינו לעיל, יותר ויותר לקוחות מבינים את חשיבותה של חובה לרכוש ביטוח משכנתא – פוליסת ביטוח ייחודית וייעודית. האירועים והמקרים האמורים אינם משפיעים רק על חייהם הפרטיים של נוטלי המשכנתא, אל גם על חברות פרטיות ובנקים המעניקים הלוואות אלו. אין זה מפליא, אם כך, כי חובה לרכוש ביטוח משכנתא כבר מעוגנת בחוק הישראלי.

מדוע חובה לרכוש ביטוח משכנתא

קטגוריית הביטוחים בארץ כוללת סוגי ביטוחים שונים: ביטוח נסיעות, ביטוח רפואי, ביטוח רכוש, ביטוח מתקדם ועוד סוגים רבים ושונים. ללא ספק, כל אחד מאלו הוא נחוץ וחיוני בדרכו הייחודית. אף על זאת, אף לא אחד מהם הרה גורל וקריטי כמו אותה חובה לרכוש ביטוח משכנתא; שהרי כאשר מדברים על סכומי הכסף המושקע – אף אחד מאותם סוגי ביטוחים אינו קרוב אפילו לגודל המשכנתא. בנוסף, הם לא יוכלו לערוב לכך שבמקרה שחו"ח אחד מנוטלי המשכנתא הולך לעולמו – אז הצד השני יוכל לעמוד בעלויות העתידיות של המשכנתא. וכאן נכנס תפקידה של ביטוח המשכנתא: להוות כיסוי פיננסי וביטוחי לכל צרה או מאורע העשויים להתרחש. זוהי מטרתה הייחודית של חובה לרכוש ביטוח משכנתא. רוב הנכסים בארץ נרכשים על-ידי משכנתא, לפיכך, אין סיבה להתפלא שמדובר בחלק אינטגראלי בכל תהליך של לקיחת משכנתא.

שילוב של ביטוח חיים ומבנה עם משכנתא

כך או כך, ישנה חובה לרכוש ביטוח משכנתא, שיבטח את ההלוואה במקרי ביש-מזל של פגיעה בכושר ההשתכרות, פטירה בטרם עת וכד'. עם זאת, ביטוח משכנתא מבצע חצי עבודה בלבד, שהרי ישנם אירועים כמו אסונות טבע (רעידת אדמה, שריפה, נזקי אוויר ומים הרסניים, או מחלות כרוניות), שעשויים לתקוף בפתאומיות. מסיבות אלו, זו חובה לרכוש ביטוח משכנתא, וכן לשלב עם ביטוח חיים ועם מבנה – מה שמהווה את השילוב הביטוחי המושלם עבור המשכנתא, כשהוא עושה זאת מכל פרספקטיבה אפשרית.

חובה לרכוש ביטוח משכנתא – זאת כולם יודעים

באם כבר עשיתם את ההחלטה החשובה לקחת משכנתא – דאגו לרכוש ביטוח משכנתא משולב. מדוע? בואו נראה; אך ראשית כל – נברכם בברכת "מזל טוב". לאחר מכן, דעו שעל מנת לדאוג שהנכס אותו אתם רוכשים, יישאר תמיד תחת בעלותכם, קיימת חשיבות מכרעת בביטוח משכנתא משולב – כזה המבטח את הנכס, את המשכנתא – ואתכם.

הוסף תגובה