השלם את החסר-משחק ילדים.

השלם את החסר.

הילדים מאד סקרנים ומאד יצירתיים, אז בואו ננצל את זה למשחק נחמד ופשוט.
אנחנו מקבלים חוברות צבעוניות לפרסומת. נניח שבאחת מהן יש תמונה של כלב גדול. גזרו את התמונה וגזרו את הזנב של הכלב. הציגו רק את הזנב בפני הילדים ותנו להם לנחש לאיזה בעל חיים שייך הזנב. כמובן שאת גוף הכלב יש להחביא מבעוד מועד. אם הילדים מספיק גדולים, ציידו אותם בדפי נייר , תנו להם את הזנב והצמידו את הזנב עם מהדק לדף נייר (נייר ממוחזר, בבקשה, זאת אומרת כתוב בצד אחד – ואנחנו משתמשים בצד הנקי עדיין). הילד מוזמן לצייר את גוף בעל החיים שהוא מחליט שהזנב שייך לו. אם הילד יודע גם לכתוב, הוא מוזמן לכתוב את שם בעל החיים ואת שמו שלו.
לאחר שכל הנכדים – או הילדים – סיימו את משימתם, מראים להם את גוף בעל החיים שהפרדתם לפני כן מהזנב. מי שניחש נכון, יזכה בפרס שהכנתם מבעוד מועד. ועצה קטנה: הכינו גם פרסי תנחומים למפסידים, כדי שלא תרוויחו אתם את הריבים ביניהם…
עוד רעיונות? באתר www.saba-sabta.co.il
אותו חידון בדיוק ניתן לעשות גם עם חפצים שיש לכם בבית. למשל: נניח שיש לכם בגד שיש לו כפתורים יפים. אני מציעה לכם לעטוף את הבגד בשקית אטומה, מנייר או מפלסטיק. השאירו רק את הכפתור גלוי ותנו לילדים לנחש לאיזה בגד זה שייך. הרשו להם אפילו למשש את השקית. לאחר שכל ילד החליט מה הבגד בו מדובר, תנו לכל ילד דף נייר ממוחזר ובקשו שיצייר את כל הבגד שלדעתו הכפתור שייך לו. ושוב: אם הילד יודע גם לכתוב, הוא מוזמן לכתוב את שם הבגד ואת שמו שלו.
חוזרים על התחרות שהוצעה קודם.

בילוי נעים!

הוסף תגובה