השתלבות בתחום הייעוץ

לימודי ייעוץ ארגוני הפכו מבוקשים למדי, מאחר שהם מעניקים הכשרה פרקטית בתחום דינאמי ותוסס, הזוכה להתעניינות הולכת וגדלה בעת האחרונה. במשך הלימודים, רוכשים הסטודנטים ידע תיאורטי מעמיק, זאת לצד מיומנויות וכלים מעשיים. אלו מבטיחים שבסיום הלימודים יוכלו הבוגרים לנתח תהליכים מורכבים בחברות ובתי עסק, ולייעץ לארגונים מסוגים שונים. ראוי לזכור כי לכל חברה ועסק יש תרבות ארגונית ייחודית, כך שחלק אינטגראלי בתפקידו של יועץ ארגוני כולל היכרות עם תרבות החברה הספציפית לה הוא מייעץ.

היועץ הארגוני צופה בעובדי המחלקות ובונה תוכנית מפורטות עם ציוני דרך, מטרות ומשימות, שבאמצעות יישומם – ניתן יהיה להגשים את חזון החברה. חלק מהותי בתפקידו של היועץ הארגוני: משאבי אנוש; כולל המלצה על הכשרת כוח אדם חדש, קיצוץ ו/או שינוי בתפקידים קיימים ועוד, על-פי הצורך הקיים.

מדוע ללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני

דעו כי תואר שני בייעוץ ארגוני מהווה את אחת מהתארים האקדמיים המרתקים והמתקדמים ביותר בימינו. התחום משלב בין שני תחומים משגשגים: ניהול ופסיכולוגיה. תפקידו של היועץ הארגוני הוא להעניק ייעוץ לדרג הניהולי, לסייע בבניית אסטרטגיה ותוכנית עסקית, לעזור לחברות בתהליכי שינוי ו/או בימים של התמודדות מול משבר, וכן לחנוך ולהדריך עובדים לטובת אימוץ נורמות מיטביות של התנהלות ועבודה. במהלך לימודים של תואר שני בייעוץ ארגוני, עוברים הסטודנטים קורסים שונים בתחומי הפסיכולוגיה הארגונית והייעוץ.

התנהגות ארגונית ומשאבי אנוש

יתרון ייחודי של יועץ ארגוני הוא החזקה בהבנה מעמיקה של התנהגות ארגונים כקבוצות וגם התנהלות החומר האנושי, עד כדי רמת הפרט. מסיבה זו, הלימודים כוללים מטבעם גם קורסים המלמדים ניהול משאבי אנוש, ניהול ארגוני ופסיכולוגיה ארגונית.

שיטות מחקריות במדעי החברה

תוכנית זו, כחלק ממדעי החברה, מעניקה לסטודנטים יידע בייעוץ ארגוני, הכולל כלי מחקר וכלים סטטיסטיים מתאימים, המאפשרים עריכת סקרים ומחקרים, תוך הפקת נתונים איכותיים וכמותיים אודות ארגונים שונים, או אודות מחלקות בארגון עצמו. כלים אלו חיוניים גם לאלו שימשיכו ללימודים אקדמיים גבוהים בתחום זה.

ייעוץ פנים ארגוני

תחום זה מהווה נדבך חיוני בלימודי תואר שני בייעוץ ארגוני, ונוגע בייעוץ פרקטי: תהליכי ייעוץ ושיטות שונות, התאמתם לסוג הארגון ולמצבו העכשווי. כדי ללמוד לעומק נושא זה, מתנסים הסטודנטים בעבודה פרקטית – תקופות התמחות בהן הם מעניקים ייעוץ למעגל ניהולי בחברה או לצוות העובדים.

בניית אסטרטגיה ארגונית

חלק אינטגראלי מתפקידו של יועץ ארגוני: תמיכה בדרג הניהולי בעת בניית חזון, אסטרטגיה ארגונית או תוכניות עבודה. ישנם קורסים המעניקים לסטודנטים כלים לליווי מנהלים סדור ומובנה, במשך תהליך עבודה לקביעת אסטרטגיית העסק או החברה.

הנחייה קבוצתית

היועצים הארגוניים ברובם, ישלבו בעבודתם הנחייה קבוצתית, במהלכן יעזרו לצוותי עבודה לפתח תחושת שייכות לחברה, לפתח לכידות ולגבש יחד נורמות עבודה אופטימאליות מוסכמות.  חלק ממסלולי הלימוד של תואר שני בייעוץ ארגוני, ישולבו גם הכשרה והתנסות כמנחי קבוצות.

הוסף תגובה