התהליך הפסיכולוגי שמאחורי כל פלייר

 

פליירים משמשים להעברת מסר בין מוען ונמען ולכן הם מיוצרים תוך הפעלת שיקולים פסיכולוגיים מורכבים. במאמר הבא נציג את השיקולים העיקריים ונבין כיצד ניתן להשתמש בהם על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות

פלייר הוא דוגמא מצוינת לאמצעי תקשורת שמיוצר תוך הפעלת שיקולים פסיכולוגיים מורכבים. המטרה העיקרית היא לנצל מוצרי דפוס מן הסוג הזה כדי להעביר מסר בין מוען ונמען. מצד שני, יש הרבה סוגים של מסרים שאותם ניתן להעביר ולא מעט הבדלים בין קהלי יעד. זו הסיבה בגללה חשוב לעצב את התוצר הסופי במספר שלבים:

א. הגדרת מאפייני קהל היעד – בשלב הראשון של התהליך הפסיכולוגי מאחורי כל פלייר מגדירים את מאפייני קהל היעד. יש הבדל משמעותי בין העברת מסרים לקהל צעיר, מבוגר או קשיש. מלבד הגיל, חשוב לדעת מה מניע את קהל היעד וכיצד ניתן להעביר לו את המסר הספציפי בצורה המובנת והמדויקת ביותר. כך מונעים רעשי רקע ומבטיחים התמקדות במטרת התקשורת.

ב. בחירת סגנון עיצוב – בשלב השני בוחרים סגנון עיצוב עבור מוצרי הדפוס השונים. אפשר לשים דגש על טקסט בלבד, או לשלב אלמנטים גרפיים כמו תמונות, לוגו וכדומה. בחירת סגנון עיצוב אמור לייצר בידול וייחודיות עבור התוצר הסופי. סגנון עיצוב מיוחד יסייע למשוך את תשומת הלב של הלקוח ולהניע אותו לפעולה הנדרשת.

ג. פלטפורמה להעברת המסר – בשלב השלישי של התהליך הפסיכולוגי בודקים מה תהיה הפלטפורמה המתאימה והנכונה להעברת המסר. אפשר לדוגמא לשלוח פליירים לתיבות הדואר, או לחלק אותן ישירות לאנשים שעוברים ברחוב, ליד החנות או ליד העסק. אפשרות אחרת היא לתלות את מוצרי הדפוס במקומות אסטרטגיים או לשים אותן על שמשות כלי רכב. ככל שהפלטפורמה זמינה ונגישה יותר, כך מובטח תהליך פסיכולוגי מוצלח של העברת המסר בין המוען והנמען.

קבלת עזרה בביצוע התהליך הפסיכולוגי

הצד התיאורטי של התהליך הפסיכולוגי מיושם על ידי אנשי מקצוע מנוסים. אלו הם נציגי בית דפוס המכירים את התחום ואת ההבדלים בין אמצעי תקשורת שונים. אנשי  מקצוע של בתי דפוס יכולים ללוות את הלקוח בשלב הגדרת מאפייני קהל היעד, בעיצוב פליירים ובהתאמתם לפלטפורמות השונות. נציגי בתי דפוס מכירים היטב את הענף והם בקיאים גם בחידושים האחרונים בתחום העיצוב וחומרי הגלם.

בעזרת קבלת עזרה בביצוע התהליך הפסיכולוגי ניתן לנצל את מלוא היתרונות של אמצעי התקשורת המסורתיים. בסופו של דבר, מוצרי דפוס מוכיחים שאין תחליף להעברת מסר בצורה אישית עבור הנמען. מוצרי הדפוס משמשים לקוחות פרטיים, עסקים, חברות וארגונים גדולים ובינלאומיים. הם משתלמים מבחינה כלכלית ומאפשרים הנעה לפעולה באופן כמעט מיידי. מעבר לכך, בעידן של פיתויים בלתי פוסקים מצליחים דווקא אמצעי התקשורת המסורתיים להשיג ערך מוסף ומכאן נובעת הצלחתם.

הוסף תגובה