ווינאסה או אשטנגה יוגה ?

החלטתם להתחיל לתרגל יוגה, אבל השפע קצת מבלבל אתכם? במאמר זה נדבר על ווינאסה יוגה ועל אשטנגה יוגה, על היתרונות שלהן ולמי הן מיועדות.

קצת על יוגה

היוגה, שמקורה בהודו, מתחלקת לסוגים רבים ושונים, אך כולם בעלי מכנה משותף אחד: לחזק את החיבור בין הגוף לנפש. כל אחד מסוגי היוגה מנסה לעשות זאת בדרך קצת שונה מהאחר ומיועד לצרכים שונים של הגוף והנפש. כאשר אדם רוצה לבחור לעצמו יוגה מתאימה בשבילו, עליו לבחון את הצרכים והיכולות הייחודיים לו.

מהי ווינאסה יוגה?

ווינאסה יוגה היא סגנון של יוגה הגורס, שיש להתאים את התרגול באופן אישי לכל מתרגל על פי צרכיו ויכולותיו. ווינאסה יוגה נותנת מענה אישי לכל מתאמן באמצעות מדריך מקצועי, אשר יודע להתאים את התרגילים והתנוחות למתאמן עצמו בניגוד לסוגי יוגה אחרים, ביניהם גם אשטנגה יוגה שעליו נרחיב בהמשך, בהם על המתאמן להתאים את עצמו לתהליך היוגי.

מהי אשטנגה יוגה?

אשטנגה יוגה היא גישה נוספת של יוגה, בה מתמקדים בכל פעם בסדרה אחרת של תנוחות, כאשר כל אחת מהן מתמקדת בתחום אחר:

  • הגמשה וחיזוק של עמוד השדרה
  • אזור הלב והרגש ומערכת העצבים
  • כפות הידיים
  • תנוחות שונות, אותן ניתן לבצע רק לאחר תום הסדרות האחרות

סדר הסדרות הינו קבוע ובשונה מהווינאסה יוגה, האשטנגה יוגה איננה מותאמת לכל מתאמן בנפרד, אלא בנויה באופן מסוים, אשר מטרתו היא לעבוד על האיברים הדרושים לפי הסדר החשוב על פי האשטנגה יוגה.

מטרת העל

כאמור, כל סוגי היוגה מנסים לחבר בין הגוף לבין הנפש. גם הווינאסה והאשטנגה מנסים להגיע אל אותה המטרה תוך שימת דגש ל נשימה והרפיה. זאת, במטרה להגיע אל הנפש ולהתחבר אליה באמצעות הגוף. במהלך התרגול נעשית עבודה גם על גמישות הגוף. הגמישות אמנם נתפסת בעיני רבים כלא חשובה, אך היא מאפשרת עבודה עם הגוף, גם בפעולות יום יומיות, בקלות רבה יותר ושומרת על היכולות שלו גם בגילאים המבוגרים יותר.

נשמח לראות אתכם באים לעשות – יוגה ברמת גן