חברת ייעוץ משכנתאות

מעוניינים לרכוש דירה? סביר מאד להניח שלא תוכלו אפילו לחשוב על לעשות זאת מבלי לקחת הלוואת משכנתא. וכך, ברורה לכם חשיבותה של המשכנתא, אשר ההשלכות שלה צפויות לתת את אותותיהן עשרות שנים קדימה. ועדיין, בבוא הרגע, ייתכן מאד שלא תבדקו את כל האפשרויות המוצעות, מפאת חוסר ידע או זמן, מה שעלול להביא לכך שהמשכנתא שתקחו תהיה הכל חוץ מאטרקטיבית. אז מדוע חשוב לא לוותר על ייעוץ משכנתאות מקצועי ובלתי תלוי, המוצע על ידי חברת ייעוץ משכנתאות המתמחה בתחום?

 

הבעיות שבחוסר הייעוץ המקצועי

כאשר רבים באים לרכוש משכנתא, המקום הראשון בו הם בודקים הוא סניף הבנק בו מתנהל החשבון שלהם. אלא שבלא מעט מקרים, זהו גם המקום היחיד בו הם מבררים: אותם אנשים לא נתקלים בכל אחת מההצעות של הבנקים השונים, שיכולות להיות אטרקטיביות פי כמה. למעשה, בניסיון של הבנק למשוך לקוחות חדשים, ייתכן מאד שהצעות אלה יהיו אפילו משתלמות יותר.

ניתן, כמובן, להתייעץ עם אנשי הבנק, שמעמידים לרוב יועצים בדיוק למטרה זו. הבעיה כאן היא שאין זה מובן מאליו כלל שהייעוץ יראה לנגד עיניו את טובת הלקוח. במילים אחרות: הייעוץ עלול לכוון את הלקוחות לעבר ההצעה המשתלמת ביותר עבור הבנק, ולא עבורם. התוצאה של כך עלולה להיות כניסה לבור כלכלי שקשה מאד לצאת ממנו גם שנים ארוכות לאחר מכן.

 

הפתרון: חברה לייעוץ משכנתאות אובייקטיבית במלוא מובן המילה

כיום, ניתן למצוא בישראל חברות ייעוץ משכנתאות אשר מעצם ההגדרה שלהן הן אובייקטיביות ובלתי תלויות לחלוטין. חברות מהסוג הזה יבדקו עבור הלקוח את כל ההצעות הרלוונטיות עבורו במוסדות הפיננסיים השונים ויסייעו לכוון אותו לזו המתאימה לצרכים וליכולות שלו במידה הרבה ביותר.

ההליך כולל בתוכו מספר שלבים עיקריים. בשלב הראשון, ינסו היועצים להבין בדיוק מהם הצרכים והרצונות של המעוניינים במשכנתא, פונקציה של מצב העובר השב הנוכחי, גובה המשכורת, מאפייני הנכס וחשוב לא פחות – הציפיות לגבי העתיד. משכנתא, כידוע, מצריכה תכנון מוקפד גם עשרות שנים קדימה, תכנון שפשוט הרבה יותר לעשות בעזרת יועצים מקצועיים הבקיאים בתחום.

 

חיסכון במאמצים ובכספים

בחלק המעשי של ייעוץ המשכנתאות, לאחר שהיועצים הבינו את צרכי הלקוח, הם פונים לכל אחד מהבנקים ומקבלים מהם הצעה, שאמורה לבטא את הרצונות שלו. לאחר מכן, יחד עם הלקוח חברות אלה ישקלו כל אחת מההצעות וימליצו על זו שלדעתם המקצועית המתאימה ביותר ללקוח שלהם. מיותר לציין שההליך הזה מונע לא מעט מאמצים מצידם של לוקחי המשכנתא, שנאלצים בתנאים ה"רגילים" להיכנס לתחום מורכב – תחום עם מושגים רבים שלא בהכרח ברורים להם, כאשר כל בדיקה עלולה להימשך זמן רב.

נכון, חברת ייעוץ משכנתאות תגבה סכום מסוים עבור שירותיה. אבל, וזה אבל משמעותי, סכום זה בטל בשישים אל מול החיסכון העצום שניתן לקבל כאשר בוחרים במסלול משכנתא אטרקטיבי בעזרת הסיוע שלה. מדובר כאן על סכומים מצטברים אפשריים המגיעים להון עתק, כך שהחיסכון מקל מאד על נטל המשכנתא, וכן – גם על נטל רכישת הדירה.

הוסף תגובה