חופשה בלי ילדים: לא מומלץ כאשר הילד בגיל חמישה חודשים עד שנתיים

הורים רבים מתלבטים בתקופת הקיץ והחגים בשאלה האם לצאת לחופשה ללא ילדים קטנים ותוהים האם נסיעתם עלולה לגרום נזק לילדים.

 
כדי לקבל החלטה שקולה לגבי הנסיעה מומלץ לבחון מספר גורמים:
– הגורם המרכזי שיש לשקול הוא גיל הילד. פחות מומלץ לנסוע כאשר הילדים בני חמישה חודשים עד שנתיים. בגיל זה קשה להסביר להם כי ההורים יסעו וישובו מאחר והילדים חסרי אומדן זמן, אשר מאפשר להם להעריך את משך הזמן בו ההורים ייעדרו. תמונת ההורים אצל התינוקות עדיין אינה מופנמת מספיק והם חסרי אמון בסיסי מספיק על מנת שיהיו בטוחים שהוריהם לא נטשו אותם.
– לא מומלץ לנסוע בתקופה הסמוכה לשינויים או משברים בחיי הילד -סמוך לכניסה לגן או מעבר דירה, לידת אח וכדומה.
– אם בחרתם לצאת לחופשה כדאי להקפיד על מספר כללים:
1. רצוי שהחופשה תימשך ימים ספורים.
2. קיימת חשיבות ניכרת לדמויות הנשארות עם הילד. דמות חמה שעמה יש לפעוט קשר קבוע, כמו הסב או הסבתא, יכולה בהחלט להקל מאוד. ככל שה"חפיפה" תהיה טובה יותר, תיווצר תחושה של ביטחון ורוגע אצל הילד.
3. גורם נוסף ובעל חשיבות ניכרת הוא המקום בו ישהה הילד. כדאי להשאיר את הילד בביתו על מנת ששגרת חייו תישמר. קשה יותר לילד כאשר הוא נאלץ להיפרד בו זמנית  מהוריו, ממיטתו, מחדרו ומביתו.
4. במידה והילד ישהה בבית אחר יש להעדיף שימוש בחפצים מוכרים כדי להקל עליו. כדאי להביא לו צעצועים מוכרים מהבית אשר יעניקו לה תחושת בטחון.
5. יש להיות ערוכים לתגובות שונות ובלתי צפויות מצד הפעוט. עם חזרתכם הוא עשוי לשמוח ולהתרגש או לחילופין לכעוס עליכם ולהתעלם מכם בהקצנה. בכל אחד מהמקרים חשוב כי תגלו כלפיה רגישות והבנה.


מאת פזית בלציאנו–נגרין, היועצת החינוכית של מרכז קוביות ברמת גן

הוסף תגובה