חושבים לפרקט פרקט ולהתקינו מחדש במיקום אחר? להלן צרור עצות בעניין זה.

הדעה המקובלת היא שריצוף פרקט למינציה ניתן לפירוק ולהתקנה מחדש. יש אמת בכך אולם הנושא הרבה יותר מורכב ויש דברים חשובים שיש לשקול לפני ביצוע פירוק פרקט קיים, העברתו והרכבת הפרקט במקום אחר.

יש לשקול בטרם קבלת החלטה מה התחליף שיהיה במקום שבו יפורק הפרקט?
יש להבין כי העלות של עסקה כזו יכולה לעיתים להיות גבוהה מעלות של ריצוף בפרקטים למינציה חדשים בשל מספר סיבותבעת פירוק הפרקט הישן לא כל הפרקט בשלמותו ניתן להרכבה במיקום החדש. חלק מהפרקטים נהרסים, מתבלים ולא ניתנים לשימוש חוזר.
העבודה של הפירוק במקרה זה היא קשה ויש לעשותה בזהירות ובעדינות וכמובן לוקחת זמן רב יותר וכל זאת בשל הצורך לשמור על לוחות הפרקט עד כמה שניתן.
בניגוד לפרקטים חדשים שמגיעים ארוזים בחבילות וניגשים עמם יש למלאכת ההרכבה במקרה זה יש למיין את לוחות הפרקטים שפורקו ואחר כן לארוז אותם כדי שיהיה ניתן להובילם למיקום החדש.
עלות הובלה מאזור אחד לשני.סבלות כפולה הן לפנותם לאחר הפירוק מהבית הקודם והן לאחר מכן בגין הצורך להעלותם ולהכניסם במקום החדש.
ההבדל בין השטח ממנו מפרקים את הפרקטים לבין השטח המיועד להתקנת הפרקטים, גורם לעיתים קרובות לכך שיש צורך לרכוש עוד חבילות פרקטים חדשים והקושי להתאימם בדיוק לפרקטים הישנים. ויש לדעת שאף אם נמצא פרקטים חדשים זהים בדיוק לפרקטים שפורקו (מאותה חברת פרקטים ומאותו דגם וגוון) הם לא יראו אותו דבר, פשוט כי הפרקטים שפורקו כבר היו בשימוש לעומת החדשים.
הצורך לעיתים לרכוש להתאים פנלים תואמים לפרקטים.
עלות ספוג מבודד לצורך הרכבת הפרקטים במיקום החדש, עלות ספי דלת במיקום החדש וחומרים.
המכלול של כל אלו הופך את העסקה לעיתים מסויימות ללא כדאית ולא משתלמת, הכל תלוי כמובן בגורמים האמורים לעיל.לפיכ

הוסף תגובה