חיפוש עבודה ומיתוג אישי ברשתות חברתיות

להיות ברק אובמה או It’s a brand YOU world

בד בבד עם התפתחות תפיסת מיתוג המעסיק (Employer Branding) כאסטרטגיה מובילה לגיוס עובדים, צמח לצידה ענף מעניין נוסף – המיתוג האישי ( Personal Branding ) ככלי אסטרטגי להעלאת ערכו של היחיד וכאמצעי לקידומו בעידן ניהול הקריירה (Employability).
אם בעבר היה המיתוג האישי מנת חלקם של סלבריטאים ופוליטיקאים (למשל – ברק אובמה), הרי שעם התפתחות הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש, הפך המיתוג האישי לתהליך יום-יומי עבור אנשים רבים שביקשו למצב את עצמם כמקצועיים וכמובילים בתחומם.
המיתוג האישי – הלכה למעשה
תופעת המיתוג האישי תופסת תאוצה, בין השאר, בשל השימוש הגובר והולך של מנהלים ואנשי גיוס בנוכחות המועמד ברשת כחלק מתהליך האיתור והמיון המקדים שלו.
בסקר מקיף ומעניין שנערך על ידי חברת CareerBuilder בארה"ב ציינו כרבע מהמנהלים המגייסים שהם מחפשים מידע על המועמדים שלהם ברשת. 60% מהם ציינו שלמידע זה היתה השפעה משמעותית על עצם ההחלטה שלהם לגבי קבלה או אי קבלה של המועמד לתפקיד.
הדרכים לבנות מותג אישי ברשת הן רבות ומגוונות אך במאמר קצר זה החלטנו להתמקד ברשת LinkedIn הממוצבת כרשת מובילה לאנשי עסקים, עם מעל ל-35 מליון חברים בעולם ומהם מעל ל-160,000 בארץ. רוב החברים ברשת זאת הינם אקדמאים מתחומי ההיטק, כספים, ביוטק ועוד. בין החברים בארץ יש מעל ל-12,000 מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות מובילות וכ-2000 אנשי משאבי אנוש וגיוס מהתעשיות השונות.
בניית המותג האישי ב- LinkedIn

הוסף תגובה