טיפים: כיצד לבחור חלונות לבית

טיפים: כיצד לבחור חלונות לבית

חלונות מהווים כאלמנט חשוב ומשמעותי בכל מבנה – כאשר, החשיבות של החלונות היא גם פונקציונלית וגם עיצובית.

את החלונות בוחרים במהלך הליך בנייה או לפני הליך של שיפוץ הדירה.

הדרך הטובה ביותר לבצע את הבחירה המתאימה, עוברת בהיכרות עם כמה שיותר אפשרויות – כאשר, ישנם סוגים שונים של חלונות, המתאפיינים במידות שונות, בעיצובים שונים ובמקרים רבים גם בחומרי גלם שונים.
חשוב להשקיע את כל הזמן והמחשבה הנדרשים על מנת לבצע בחירה מושכלת ונבונה – כאשר, יש לקחת בחשבון שבחירה שכזאת, גם תשפיע על נראות הדירה וגם על יכולת הבידוד שלה.

היכרות עם הסוגים השונים של החלונות

כאמור, הצעד הראשון לבחירת חלונות אמור לעבור בהיכרות עם הסוגים השונים ובין היתר:

  • חלונות ציר – מדובר בסוג נפוץ מאוד של חלונות, אשר מה שמאפיין אותם זאת העובדה שחלונות אלו נפתחים כלפי חוץ בדחיפה. ניתן למצוא גם חלונות אשר נפתחים כלפי פנים.
  • חלונות הזזה – בחלונות אלו המסגרות נעות למעשה על גבי מסילה. היתרון הגדול של חלונות אלו בא לידי ביטוי בעובדה שהם מאפשרים שליטה טובה ונוחה בהיקף הפתיחה.
  • חלונות קיפ – מדובר בחלונות מסוג מודרני אשר מה שמאפיין אותם הוא העובדה שהם צרים ומאורכים. חלונות אלו נפחים באמצעות הטיה של החלק העליון או התחתון.
  • חלונות גיליוטינה (הרמה) – חלונות אשר הכתף שלהם יכולה לנוע כלפי מטה או מעלה.

מהו חומר הגלם מהם יהיו עשויים החלונות שלכם

בעידן המודרני הרוב המוחלט של החלונות עשויים מחומר אלומיניום – שהינו חומר איכותי, גמיש לעבודה ומתאפיין בעמידות גבוהה מפני מפגעים שונים.

המסגרת של חלונות בלגיים לדוגמא יכולה להיות עשויים או מברזל או מאלומיניום – כך שמי שמתעניין בחלונות בלגיים מחירים, כדאי שישים דגש על הנושא הזה בהליך הבחירה.

דגשים חשובים נוספים

יש לא מעט פרמטרים אשר יכולים להוות כבעלי השפעה על בחירת החלונות ובין היתר:

  • חיפוש פרטים אחרי היצרנים – כדאי לבחור בחלונות מבית יצרנים אשר נחשבים בעלי שם ומוניטין – גם אם מדובר ביצרנים מקומיים וגם אם בינלאומיים. אם אתם לא מכירים את היצרן, תוכלו פשוט לחפש ברשת מידע לגביו.
  • בירור מחירים – מיותר אולי לציין שטווח המחירים של חלונות הינו רחב במיוחד וכמובן, שיש שורה ארוכה של פרמטרים אשר משפיעים על העלות ואחד מהם הוא סוג החלון. כך שאם לדוגמא החלטתם שאתם מחפשים אחר חלונות בלגיים. ההמלצה היא למקד את החיפוש במילים כמו: חלונות בלגים מחירים ולבצע השוואה.
  • התאמה לצרכים ולדרישות – חלונות אמורים לספק מענה על צרכים שונים ולהיות מותאמים לתנאי השטח ולפרמטרים טכניים כאלו ואחרים. לכן, כדאי למקד את החיפוש באותם חלונות אשר יענו על הצרכים והדרישות. בשלב הראשון, כדאי להיוועץ עם איש מקצוע, אשר יוכל לסייע לכם בקבלת החלטות.
  • דגש על טיב ההתקנה – יש לקחת בחשבון שלא רק בחירת החלונות היא חשובה אלא גם ההתקנה. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להקפיד ולבחור מתקין מקצועי ומנוסה, אשר יהיה ערוך לבצע את ההתקנה בצורה קפדנית, איכותית ומקצועית.
  • המלצות – אם ראיתם בדירה כזאת או אחרת חלונות שאהבתם או שאתם מתעניינים בסוג מסוים של חלונות ורוצים חוות דעת על גביהם, כדאי שתעזרו בהמלצות מטעם הבעלים של אותם החלונות.

לסיכום,

בהליך בחירת חלונות לדירה או לעסק, כדאי להקפיד ולשים דגש על כל הפרמטרים אשר יכולים להתוות את הדרך לעבר הבחירה הנכונה.
יש לזכור, בחירה שכזאת תאפשר לנו ליהנות מחלונות איכותיים בעלי יכולת בידוד טובה שהינם גם אסטטיים ומרשימים וזאת, לאורך תקופת זמן ארוכה