חמישה טיפים מדוע כדאי לכם לעשות קורס מיינדפולנס וכיצד זה יתרום לבריאותכם?

מהם קורסי המיינדפולנס? למי הם מיועדים וכיצד הם יכולים לתרום לבריאותכם? כל מה שצריך וחשוב לדעת על תרגול מודעות קשובה בדרך לשיפור משמעותי בכל תחומי החיים.

התרגום המילולי של המילה מיינדפולנס לעברית הינו מודעות קשובה שהיא למעשה תהליך מנטאלי של מיקוד תשומת הלב בהווה (כאן ועכשיו) וזאת ללא צורך בשיפוטיות והעברת ביקורת על המתרחש. תרגול מיינדפולנס מיושם כיום במגוון רחב של מסגרות טיפוליות והוא מבוסס בין היתר על תרגילי מדיטציה ודרכי פעולה מבוססי מחקרים מדעיים אשר נערכים בתחום המודעות הקשובה.
ממצאי המחקרים השונים העוסקים בתרגול מיינדפולנס מעידים על שיפור משמעותי במגוון רחב של תחומי חיים בקרב המתרגלים, כאשר בין יתר ממצאי המחקרים עולה כי התרגול המנטאלי של המיינדפולנס תורם ל:

  • שיפור משמעותי ביכולת של המתרגל להתמודד עם אתגרים פיסיים ומנטאליים ברמה היומיומית
  • שיפור משמעותי בחוסן הנפשי של המתרגל
  • שיפור משמעותי בתחושת הרוגע והשלווה אותן יכול להשיג המתרגל
  • שיפור משמעותי בבריאותו של המתרגל כתוצאה מהאיזון הנכון בין גוף לנפש
  • שיפור משמעותי ביכולות הקשב והריכוז של המתרגל

תרגול מיינדפולנס מיושם כיום במסגרות שונות והוא מותאם למבוגרים וילדים כאחד, כאשר חלק מהמסגרות בהן מתקיימים תרגולי מיינדפולנס משלבים בתוכם שיטות טיפוליות נוספות.
תרגול מיינדפולנס מאפשר למתרגלים להיות מודעים לרגשותיהם ומחשבותיהם בכל רגע נתון ובכל למעשה להתמקד במלוא תשומת הלב בפעולה אותה מיישמים כאן ועכשיו בכל רגע ורגע בחייהם. תרגול זה מאפשר למתרגלים לשפר את איכות חייהם כתוצאה מהאיזון המושג בין נפש לגוף, כאשר היכולת להיות מודע לרגשותיהם ומחשבותיהם בכל רגע מאפשרת להם לנטרל את השיפוטיות ולא לתייג אותה כראויה או לא ראויה או כנכונה או לא נכונה.
תרגול מיינדפולנס מבוסס על תובנות בודהיסטיות והוא מסייע בין היתר לאנשים המתמודדים עם מצבי חרדה ודיכאון, לאנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, לאנשים הסובלים ומתמודדים עם התקפי זעם ולכל אחד ואחת מביניכם המעוניין להפחית את רמת הסטרס והלחץ היומיומי. קורסי מיינדפולנס מתקיימים כיום במגוון הולך וגדל של מסגרות, לרבות, מסגרות חינוכיות מגילאי הגן ועד למוסדות להשכלה גבוהה כחלק מתכנית הלימודים השנתית.
לסיכום, קורס מיינדפולנס, יאפשר לכל אחד ואחת מביניכם לשפר בצורה משמעותית את יכולות הריכוז והמיקוד שלו ובנוסף יסייע לכם להתמודד עם מצבי לחץ וסטרס וכל זאת תוך שיפור מתמיד במצב בריאותכם והרגשתם הכללית בחיי היומיום.

הוסף תגובה