חמשה דרכים להתעורר ולהתחיל את היום בצורה המוצלחת ביותר

חמשה דרכים להתעורר ולהתחיל את היום בצורה המוצלחת ביותר


כולם חווים זמנים שבהם אין להם מוטיבציה. חוסר מוטיבציה עשוי להיגרם כתוצאה מגורמים שונים רבים: מזג האוויר, דיכאון, ליקויים תזונתיים, דחייה ואפילו מחוסר בפעילות גופנית. עבור הרבה אנשים, זה נראה נראה כדברים סותרים. אם אין לי כל מוטיבציה, אצא ואתחיל להתאמן? ובכן, הכל מסתכם בסופו של דברים בבחירות שלנו ובמה שעושה הכי טוב לגוף שלך.

חוסר מוטיבציה עלול להיות מזיק לבריאות שלך. למרות שכולם יודעים שהם צריכים לבצע פעילות גופנית, לאכול נכון ולהקפיד על שינה נאותה, רבים מאיתנו בוחרים שלא לעשות כן. בחירה זו עשויה להפוך בסופו של דבר להרגל רע שעשוי להתדרדר ולגרום למצבים כמו: דיכאון, עייפות, נדודי שינה (אינסומניה) ואפילו חסכים תזונתיים אשר עשויים לגרום בסופו של דבר להיווצרות של בעיות פיזיות גרועות יותר. אנחנו אומרים לעצמנו שאין לנו זמן או שאין לנו מוטיבציה או רצון לעשות דברים. אך למעשה, אלה רק סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו. לכל אחד יש זמן לדאוג לעצמו. זו רק בחירה שאנחנו צריכים לעשות. אז הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתעורר עם מוטיבציה ולהתחיל את היום:

1. דיקור-סיני (אקופונקטורה) – יכול להכניס מרץ ולשפר את המוטיבציה שלך. ברפואה הסינית המסורתית (TCM), חוסר מוטיבציה נתפס ומתורגם למצב של חסימה לאורך מסלולים אנרגטיים הפועלים לאורך הגוף (מרידיאנים). בדרך כלל, מדובר במצב זה בפגיעה באנרגיה של כיס המרה והכבד. חוסר במוטיבציה לאורך זמן עשוי לגרום להתפתחות של דיכאון. כאשר הגוף מדוכא, שום דבר אינו נראה אפשרי. אך לרוב, קיימות סיבות עמוקות יותר הגורמות לדיכאון המתחיל בחוסר מוטיבציה.

2. פנג שואי – אמנות עתיקה זו משמשת לאיזון אנרגטי של הבית באמצעות מיקום הרהיטים בו. חדר השינה חשוב במיוחד משום שאנו מבלים כל כך הרבה זמן שם. פנג שואי גורס כי המיטה שלכם צריכה להיות ממוקמת בצורה כזו שתוכלו לראות את הדלת מבלי להיות בדרך הישירהשל פתיחתה. מצב זה מאפשר תחושה של ביטחון, אשר יכול להוביל לשינה טובה ורגועה יותר.

3. הכרת תודה – להיות אסירי תודה על כל מה שיש לכם בחיים באמת עושה את ההבדל. במקום לראות את היום שלפניכם כנטל ולדאוג ללגבי כל מה שאתם צריכים לעשות, היו אסירי תודה על כך שהתעוררתם שוב. זה ישנה את הצורה שבה אתם מסתכלים ורואים את הדברים לאורך היום ולאורך החיים.

4. פעילות גופנית – בין אם אתם אנשי חדר כושר או לא, פעילות גופנית הינה חשובה ביותר. יוצאים לטיול או ריצה דבר ראשון על הבוקר יכול להיות מרענן ולהגביר את סירקולצית הדם בגופכם. מחקרים מראים כי פעילות גופנית קבועה על הבוקר עשויה להביא להגברת האנרגיה ביום שלמחרת.

5. מדיטציה – מדיטציה מאפשרת לגוף ולמוח להירגע. שימוש בכלי זה לפני השינה עשוי להועיל לכם מאוד. וכפי שכולנו יודעים, כאשר המוח שקט, הגוף רגוע ונינוח יותר, מה שאישפר לנו לישון שינה טובה יותר, רגועה יותר, כזו שנותנת לנו יותר אנרגיה ומוטיבציה להתמודד עם היום של מחר.

נסו לשלב אחד או יותר מהטכניקות הנ״ל אל חייכם וראו כיצד זה משפיע עליכם. וזכורו, מחקרים מראים שיש צורך לעשות פעולה מסויימת כ- 21 עד 30 ימים בכדי שזו תהפוך להרגל. אז למה לא הלתחיל עכשיו?

הוסף תגובה