חשוב לאקלם חתול חדש קודם כל בבית או במקום סגור ומרווח

זיכרו שתמיד יש את האפשרות שגור זה או אחר שאימצתם מהרחוב – יהיה לא חברותי. גם אם אתם עושים כל מאמץ לעזור לו להיות פתוח וחברותי ביותר. זה לא תמיד תלוי בכם!! מדובר בגנים אשר נולדים איתם – ולעתים פשוט אין את הגן שגורם לחתול להיות פתוח וחברותי לאנשים! אל תכעסו עליו בשל כך – ויש לכם שתי אפשרויות:


1. לתת לחתול את מרחב המחייה המתאים לו בביתכם – ואת כל הנחוץ לו – ולא להלחיץ אותו וגם לא לדאוג אם הוא פשוט בוחר שלא להיות איתכם יותר מדי, או רק בתנאים שלו ובזמן המתאים לו. זה בסדר!


2. חפשו עבורו בסבלנות בית מתאים, בו הוא יוכל להיות גם בבית וגם יוכל לצאת לחצר הבית כאשר הוא ירצה בכך. אל תשכחו שגור זה איננו יכול לעולם לחזור לרחוב ולחיות לבדו – גם אם הוא נלקח מהרחוב לפני זמן מה. גור זה זקוק תמיד לחיות בקרבתכם או בקרבת אנשים אחרים שיאמצו אותו ואשר אצלם הוא יתרגל לסביבה החיצונית מאד מאד בהדרגה. תמיד אקלמו חתול חדש קודם כל בבית או במקום סגור ומרווח – ורק משם תנו לו האפשרות החופשית לבחור לצאת החוצה ולהכנס חזרה פנימה עפ"י בחירתו החופשית. הבינו שיש חתולים אשר אוהבים אותנו מאד – אך שלא אוהבים מגע ישיר שלנו מסיבות פיזיות- גנטיות. זה לא אומר שהם אינם זקוקים לנו מאד – מבחינה פיזית וגם נפשית.


מאת ריבי מאיר, ייעוץ התנהגותי לחתולים, מייסדת העמותה למען החתול בישראל


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים


 

הוסף תגובה