חשוב לעלות על הגג, ולנקות את קולטי השמש מאבק

כמה עצות כיצד לשמור על דוד השמש בחורף, כדי שנוכל להנות הנאה מקסימאלית ממקלחת חמה:


1. לעלות על הגג, ולנקות את קולטי השמש מאבק, עלים ולכלוך שהצטבר במהלך הקיץ.


2. אם יש לכם מגן אבנית, מומלץ לבדוק ולהחליף את החומר הפעיל, סיליפוס, במידה ויש צורך (ניתן להשיג בחנויות חשמל למיניהן).


3. בקולטי שמש אשר בצדדיו פקקים (ניתן לראות על הגג האם יש לקולט שלכם את הפקקים הללו) , ניתן ומומלץ לפתוח אותם ולהזרים מים בתוך הקולט על מנת להוציא משקעי אבנית וחלודה שהחלו להיווצר. כדאי לחבר צינור מים בפקק העליון של הקולט ובמקביל להשאיר את הפקק התחתון פתוח. רצוי להזרים מים כל עוד יוצאים מים עכורים.


4. את גוף החימום עצמו ניתן להוציא מהדוד עצמו על-ידי פתיחה פשוטה של הברגים המחזיקים אותו. לאחר הוצאתו, יש לנקות ממנו בעדינות ובזהירות את האבנית, ולהחזירו למקום.


5. מומלץ לבדוק את המערכת ולוודא שאין ממנה דליפה ויציאה של מים חמים (אחת הסיבות של נזילות / דליפות היא שקיעה בזפת של קולטי שמש, אנטנות וכדו') .


6. לאחר הוצאת גוף החימום, כדאי לבדוק כי בדוד מותקן שרוול פלסטיק (חמם מהיר), עלותו עשרות שקלים והוא יאפשר מים חמים בזמן קצר.


7. מומלץ בחום, בתוך ביתכם להתקין טיימר אשר ידאג שיהיו מים חמים בבוקר מבלי שתצטרכו לקום שעתיים קודם ולהפעיל את המערכת החשמלית בדוד.


8. אם הקולט שלכם בן 8-10 שנים, קיים סיכוי שהוא לקראת סיום חייו ולכן כדאי להחליפו בשלב זה. ימים אלה הם הזדמנות אחרונה לעשות סקר ולהשוות מחירים ,לא כדאי לעשות זאת בדוחק כאשר כבר לא יהיו לכם מים חמים.


9. באזורים קרים (כמו רמת-הגולן, צפת וירושלים) מומלץ להפעיל את הדוד מדי יום, בשעות הקרה וזאת בכדי למנוע מהמים לקפוא בתוך הקולט, דבר שעלול לגרום לפיצוצו.


10. כדאי לצפות את צינור המעבר של המים מהקולט אל דוד השמש על-ידי שכבת בידוד הניתנת להשגה בחנויות לחומרי בניין.


וכמובן, לא לשכוח לקצר במקלחת.


חם מיד, דודי שמש וחשמל

הוסף תגובה