טיאה ליאוני Elizabeth Téa Pantaleoni

טיאה ליאוני Elizabeth Téa Pantaleoni

אחד השינויים המרתקים שהתרחשו בשנים האחרונות בעולם הטלוויזיה, איננו נובע רק מכניסתם של שחקני קולנוע למדיום הטלוויזיוני, אלא גם מעצם זה שלא מעט תפקידים ודמויות חדשות נוצרו, דברים שלא היינו מצפים קודם לכן. במקרים מסוימים, זו גם השתקפות של מה שמתרחש במציאות, כאשר יש מקרים בהם זה הפוך, המציאות הטלוויזיוניות עוזרת לייצר שינויים במציאות בה אנחנו חיים.

דוגמא טובה להשתקפות של המציאות במדיום הטלוויזיוני, אנחנו יכולים לראות בסדרה מזכירת המדינה אותה מובילה טיאה ליאוני. לא רק שמדובר בכך שדמות נשית חזקה מובילה תוכנית טלוויזיה ונחשבת למעשה, לדמות הראשית בתוכנית, אלא כפי שניתן להבין, היא מככבת בדמותה של מזכירת המדינה האמריקאית, אשת סודו של הנשיא, אשר בעונות המתקדמות של הסדרה אף מחליטה להיות מועמדת לנשיאות במקומו ובעידודו של הנשיא והצוות שלו. בכך מובנים מסוימים חיקתה דמותה את מזכירות המדינה אולברייט, רייס וקלינטון. הראשונה והאחרונה אף התארחו בתוכנית ביחד עם מזכיר המדינה לשעבר קולין פאואל, בפרק שפתח את העונה הרביעית.

טיאה ליאוני החלה את הקריירה בסוף שנות השמונים, עת ששיחקה באופרת סבון "סנטה ברברה", משם היא עברה לשחק בקולנוע אחרי שקיבלה תפקיד קטן בסרט "ליגה משלהן", בהמשך היא קיבלה תפקיד בסרט "בחורים רעים" לצד ויל סמית' וכן כיכבה במשך שלוש שנים בסיטקום "האמת העירומה".

מרבית העבודה שלה בשנות התשעים ובעשור הראשון של שנות האלפיים היתה בקולנוע, היא כיכבה בסרטים לצד קווין קוסטנר (וויאט הארפ) ניקולס קייג' (חתונה על תנאי), וודי אלן (סוף הוליוודי), וכן שיחקה בפארק היורה 3 ובעיר הרפאים לצידו של ריקי ג'רוויס מהסיטקום המצליח "המשרד". בנוסף היא שיחקה בעוד מגוון סרטים פחות מוכרים ומצליחים.

בשנת 2014 היא קיבלה את תפקידה מזכירת המדינה בסדרה, ומאז היא מככבת בה. במקביל היא הפיקה חלק מהפרקים.

מעט על חייה

טיאה נולדה בניו יורק לאימא תזונאית ואבא עורך דין. היא למדה בבתי ספר פרטיים והחלה ללמוד בקולג' אך לא סיימה מעולם את לימודיה. היא היתה נשואה למפיק פרסומות נייל טרדיו ולאחר גירושיהם, התחתנה עם  השחקן דיוויד דוכובני ממנו התגרשה בשנת 2008, כשלשניהם שני ילדים משותפים. הסיבה לגירושים, התמכרותו של דוכובני למין. מאז שנת 2014, היא נמצאת במערכת יחסית עם טים דיילי, איתו היא משחקת במזכירת המדינה.

הוסף תגובה