טיפול באקנה מבוגרים – גורמים עיקריים והטיפול ב-IPL|איריס לוי

האקנה, היא לא רק נחלתם של הצעירים…! חשופים לתופעה גם נשים וגברים מבוגרים, אקנה בגיל 20,30 וגם בגיל 40 .   

קיימים מספר גורמים עיקריים להתפרצות אקנה במבוגרים, חלקם אינם ניתנים לשליטה ואחרים השייכים לגנטיקה וגורמים חיצוניים כמו:

  • תקופות של עצבנות וחרדה (למתחים נפשיים השפעה ניכרת על האיזון ההורמונאלי).
  • שימוש בתכשירים קוסמטיים המכילים מרכיבים שומניים (אקנה קוסמטיקה) ומוצרי שיער לטיפול ועיצוב השיער אף הם עלולים להביא ליצירת קומודונים ואפילו נגעים מוגלתיים,
  • שינויים הורמונאליים,
  • בעיות של עודף רעלים בגוף,
  • כולסטרול,
  • תזונה לקויה,
  • בעיות במערכת העיכול,
  • חיידקים,
  • גנטיקה ועוד.

במקרים מסוימים מופיעה תופעת האקנה במבוגרים כסימן מלווה למחלות פנימיות שונות או בעקבות טיפולים תרופתיים המפרים את האיזון ההורמונלי והיא עלולה להמשך עד אחרי שנות הארבעים.

הדרך הטובה ביותר כיום למנוע/להקל/ולשפר אקנה המתפרצת על הפנים/הגב והישבן במבוגרים הוא בטיפול פוטותרפי בטכנולוגית IPL – קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF, טיפול ההורס את החיידקים בצורה סלקטיבית בשילוב תוספי תזונה המהווים מקור לרכיבים תזונתיים רבים העובדים על הסימפטום ותכשירים היפואלרגניים ופרא-רפואיים, טיפול המבטיח הצלחה באחוזים גבוהים ומוכח כיעיל מכל שאר השיטות.

מהו הטיפול באקנה מבוגרים בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF ?

מחקרים מראים כי בעזרת קרן אור באורך גל מסוים ניתן להפחית ב-80 אחוזים לעיתים גם יותר מנגעי האקנה והתופעות הנלוות לאקנה, כמו צלקות אקנה/פוסט אקנה, כתמים חומים/אדומים הנלווים לאקנה גם בגיל מבוגר.

קרני האור בהם משתמשים בטיפול בטכנולוגייתIPL הינם קרני אור שאינם מסוכנות ואינן גורמות כל נזק לעור. אלו הם קרני אור הנראה לעין, כמו פלש של מצלמה ללא המרכיבים המסוכנים הנמצאים בקרינת השמש (אולטרה ויאולט).

במחקרים שנעשו נמצא שהמערכת הפחיתה משמעותית ובאחוזים ניכרים את נגעי האקנה הדלקתיים בכל הרמות ובכל אזורי הגוף, הטיפול מוכח כיעיל מכל שאר השיטות. טיפול קצר, בטוח והתוצאות חד משמעיות.

יעילות הטיפול בטכנולוגיית IPL באקנה מבוגרים.

טיפולי אקנה מבוגרים בשילוב טכנולוגיית IPL נמצאו יעילים במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה (P. ACNE) ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן. הריפוי מתבצע כאשר האור המוקרן פועל על חומר הפורפירין הנלווה לחיידקי האקנה. עם חשיפת חיידקי הפורפירין לאור המיוחד של המערכת הוא עובר שינוי כימי ומחסל באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה.

טכנולוגיית IPL יעילה לא רק בהשמדת הבקטריה אלא גם באיזון יצור הסבום (השומן) בבלוטות החלב, כיווץ הנקבוביות והבהרת הכתמים (חומים/אדומים) הנלווים לעור אקנתי. חשוב מאוד לטפל באקנה, וכתמי האקנה הנלווים בזמן כדי למנוע החמרה של הדלקת וגרימת צלקות וסימנים בעתיד.

הטיפול  בטכנולוגיית IPL מבטיחה הצלחה באחוזים גבוהים גם באקנה המתפרצת בגיל מבוגר, ומוכחת כיעילה ובטוחה מכל שאר השיטות.

ללא שינוי באורך החיים שלך – ללא שינוי בתזונה שלך – ללא תרופות  – ללא בדיקות דם – וללא פגיעה בכבד.

מהן יתרונות הטיפול באקנה מבוגרים בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF ?

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL באקנה המתפרצת בגיל מבוגר היא ההחלמה המהירה. מאחר והטיפול מבוסס על אורך גל מיוחד ללא קרינת UV הוא אינו גורם לכוויות או כל נזק אחר לעור כמו מערכות לייזר אחרות העלולות לגרום לכוויות וכתמי פיגמנטציה. למעט אדמומית נקודתית ולעיתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.

עקרון הפעולה של מכשיר ה- IPL הינו החדרת אנרגית אור חזקה ההופכת לאנרגית חום מרוכזת וממוקדת מבלי לפגוע בסביבה הקרובה. לטווח הארוך המצב לא חוזר לקדמותו.

התהליך כולל סידרת טיפולים בהתאם לאזור ומצבו. במהלך הטיפול עובר האזור הנגוע ניקוי ניקוז חיטוי ושימור בתכשירים פרא-רפואיים והיפואלרגניים כטיפול ארוך טווח המונע את הצורך בשימוש בתרופות – רואקוטן ואנטיביוטיקה. נסיון מצטבר בארץ ובעולם מראה שניתן להגיע להטבה ניכרת לאחר כ-4 טיפולים.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים למבוגרים בריאים. במידה והנך נוטל תרופות או לוקה במחלות כלליות יש לדווח על כך.

בטיפול באקנה מבוגרים –  אני משלבת תוספי תזונה ייחודיים העובדים על הסימפטום וסדרות טיפול המבוססות על פורמולות טבעיות בשילוב חומרים פעילים פרא-רפואיים, לשחזור ולחידוש מראה עור הפנים והגוף, המסייעים לאזן את הפרשת השומן בעור ומונעים היווצרות קומודונים כתמים ופצעים חדשים לאורך זמן.

ממיטב המעבדות המקצועיות בארץ ובאיכות גבוהה, המתאימים ביותר לאקלים הישראלי ונותנים מענה מושלם וריפוי אמיתי וארוך טווח לפצעי הבגרות. מאושרים ע"י משרד הבריאות ומבטלים את הצורך בשימוש בתרופות, רואקוטן וכדורי אנטיביוטיקה.

ייחודם של תכשירים אלו בהיותם מבוססים על חומרים טבעיים אנטיספטיים בשילוב עם חומרים פעילים דוגמת: קמפור, מנתול, תחמוצת האבץ, רטינול, המשפרים את מרקם העור ומעודדים את התהליך הטבעי של חידוש העור, וכן רכיבים צמחיים הידועים כאנטי-דלקתיים ואנטי-בקטריאליים, המסייעים להפחית את כמות הקומודונים/השחורים/השומנים באופן ניכר ולצמצם את התדירות והעוצמה של התפרצות האקנה.

הוסף תגובה