טיפול בקנדידה ושלום לפטרייה

התקדמות הרפואה המודרנית מאפשרת לרפא כיום מצבים גופניים רבים שבעבר לא הייתה תרופה עבורם, מה שמביא מזור לאנשים רבים. למרות זאת, ישנן מחלות רבות ומצבים גופניים שקשה לטפל בהם יותר מאחרים, כמו פטריית הקנדידה. הדבקה בפטרייה גורמת למספר תסמינים לא נעימים בהתאם למקום בגוף בו היא נמצאת, כמו גרד בנרתיק, כאבי ראש, ראייה מטושטשת ועוד. כיום יש טיפול לקנדידה שכולל מספר פתרונות עבורה, וניתן להקל על התסמינים, או למגר אותם לחלוטין בהתאם לסוג הפטרייה וסוג הטיפול.

לפני הכל, מה היא בדיוק הקנדידה?

הקנדידה היא פטריית שמר שחודרת לגוף ו"מתיישבת" על אזורים שונים בתוכו, לרוב במעיים, ומשם מתפשטת לאזורים אחרים. יש כמה זנים של הפטריה שגורמים כאמור לכמה תסמינים, וברגע שהפטרייה מצאה לה נחלה, הרעלים שהיא משחררת הם אלו שגורמים לבעיות הגופניות השונות.

טיפול לקנדידה – מה חשוב לדעת?

פטריית הקנדידה היא פטרייה עיקשת במיוחד, ולעתים גם לאחר טיפול היא תחזור ותגרום לאותם תסמינים להם גרמה בסבב הקודם. טיפול בקנדידה מאפשר להיפטר ממנה אחת ולתמיד אם מאבחנים אותה בצורה נכונה, ולכן חשוב לעשות בדיקות מדויקות כדי לבחון באיזה זן של פטריה מדובר. לאחר האבחון ניתן יהיה לקבל טיפול בקנדידה באחת השיטות הבאות לפי רצונכם, וגם לפי מה שמתאים לגופכם:

  1. טיפול תזונתי: כמו שמרים אחרים, גם פטריית הקנדידה ניזונה מסוכר, ולכן חשוב להפסיק את אספקת הסוכרים אליה. שינוי בתזונה כטיפול בקנדידה כולל הפחתה בכמות הפחמימות והסוכרים המעובדים שאוכלים, וגם בצריכה של אלכוהול שמכיל גם הוא שמרים וסוכרים רבים.
  2. טיפול תרופתי: טיפול בקנדידה מהסוג התרופתי יכול להיות בצורת כדורים, משחות, פתיליות או שילוב של שלושתם. אגיסטן, פלוקנזול ולמיסיל למשל הן שלוש תרופות נפוצות המשמשות לטיפול בקנדידה, וכולן דורשות מרשם רופא, כמו תרופות רבות אחרות.
  3. טיפול אלטרנטיבי: רבים כיום פונים לרפואה אלטרנטיבית כפתרון לבעיית הקנדידה. ישנן מגוון שיטות אלטרנטיביות לטיפול בקנדידה הכוללות ניקוי מעיים, החזרת האיזון לגוף על ידי קטל הפטרייה והרעלנים שהיא משחררת וצריכה של חומרים שונים שמונעים את חזרתה.

במקביל לטיפולים הללו, מומלץ להילחם בקנדידה גם על ידי הגברת כמויות החיידקים הטובים בגוף שממגרים את הפטרייה הטורדנית הזו. ניתן לעשות זאת על ידי צריכה של פרוביוטיקה שמכילה חיידקים חיוניים, ועוזרת להשיב את הסדר על כנו בכל הנוגע ליחס בין חלקיקים מזיקים ומועילים בגוף.

פטריית הקנדידה יכולה להיות מטרד של ממש, בעיקר כשהיא חוזרת שוב ושוב, אך היא ניתנת לטיפול. טיפות בקנדידה יהיה יעיל רק אם הוא יתאים לסוד הפטרייה שהתפתחה, ולכן חשוב לבצע בדיקות מדוקדקות כדי לבחון את המצב. לאחר מכן ניתן יהיה להתאים את הטיפול המדויק ביותר וליהנות מתחושת ההקלה שמתלווה להחלמה מהקנדידה.

הוסף תגובה