טיפול טבעי בקרוהן – למה זה עדיף על טיפול רגיל

לא פעם כשאנחנו נדרשים לעבור טיפול רפואי מסוים, עומדת בפנינו השאלה האם ללכת אל רופא ולעבור אצלו טיפול רגיל, קונבנציונאלי, כפי שאנחנו רגילים מאז ומתמיד, באמצעות תרופות מסוגים שונים, או שמא עלינו לעבור טיפול טבעי בבעיה איתה אנחנו מתמודדים.

השאלה הזאת נשאלת יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר אנחנו למדים ביתר שאת על ההשפעה של התרופות ועל היכולת שלהן לייצר תופעות לוואי אשר עלולות להשפיע עלינו לרעה, מצד אחד, ומצד שני, אנחנו מתעסקים בשאלה זו לא מעט, בגלל שקיימות אופציות חדשות וייחודיות לטיפולים טבעיים במחלות שונות.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות במקרה של מחלת קרוהן. מדובר במחלה אשר קיימת במעי הדק, מדובר במחלה שיוצרת דלקות שונות במעיים, בין היתר כתוצאה מחולשה של המערכת החיסונית מה שמוביל להגברה של היווצרות חיידקים ולמחלות. מה שקורה זה למעשה מצב בו המערכת החיסונית חלשה והיא איננה יכולה להגיב לחיידקים במקום ולהכחיד אותם, על כן הם יוצרים דלקות שיכולות לייצר פגמים שונים בתפקוד המעי.

כאמור, יש לנו אפשרות להשתמש בטיפול רגיל של רופאים, טיפול שכולל בין היתר שימוש באנטיביוטיקה, סטרואידים, ותרופות אחרות שיכולות להגביר את הכוח של המערכת החיסונית ולדכא את היווצרות החיידקים. הבעיה היא, שמדובר בתרופות שיש להן לא מעט תופעות לוואי שונות שיכולות להשפיע עלינו בצורות שונות, בין אם זה אומר שהן גורמות לבעיות נקודתיות כמו בחילות, הקאות, אלרגיות וכדומה ובין אם מדובר בתופעות יותר רחבות לאורך זמן, כמו עלייה בלחץ דם, ירידה בספירות דם, פיתוח סרטן ועוד.

לעומת זאת, יש לנו אפשרות להשתמש בטיפול טבעי לקרוהן, טיפול שכולל שימוש בתרופות טבעיות, תזונה, תרופות פרוביטיקה, ועוד מגוון אמצעים נוספים שמשפיעים על המחלה בלי לייצר תופעות לוואי.

מה יותר טוב עבורנו?

באופן עקרוני, תמיד עדיף להשתמש בחומרים טבעיים, מעצם זה שהם לא כוללים דברים שהגוף לא מכיר והם לא כוללים מרכיבים שעלולים לייצר תופעות לוואי שישפיעו עלינו לרעה. כמו כן, עדיף לנו להיעזר בטיפול טבעי כי הוא הרבה יותר פשוט ונוח.

עם זאת, צריך לומר, כל טיפול שאנחנו נבחר לעבור חייב להיות מגובה בתמיכה של איש מקצוע, כל טיפול חייב להתבצע אך ורק אחרי אבחון מקצועי ומתוך הבנה מלאה של מצבנו הבריאותי. אם אנחנו נבחר לנקוט בגישה אחרת, כלומר אם נבחר בטיפול מסוים מבלי שאיש מקצוע מסוים יבדוק אותנו, אנחנו עלולים לבצע צעדים דרסטיים שרק יגרמו לנו נזק.

לכן חשוב שאנחנו נבחר טיפול יסודי ומעמיק, אחרי שנעבור אבחון ואחרי שאנחנו נלמד היטב על כל סוגי האפשרויות שקיימות לצורך טיפול במחלה. ככל שנלמד יותר על המחלה ודרכי הטיפול, כך יהיה לנו קל יותר לקבל החלטה על אופי הטיפול שמתאים לנו.

הוסף תגובה