טיפים כיצד לטפל ברכב באופן יומיומי

ישראל היא לא ארה"ב ולהבדיל ממדינות שונות ברחבי העולם, הצרכן הישראלי משלם עבור רכבו סכום גדול עד מאוד, כך שהחלפת הרכב לא מתבצעת על בסיס שנתי ובטח שלא מוקדם מכך. על מנת לשמור על הרכב ולאפשר לכם לנסוע בו כאילו היה חדש לאורך זמן, אפשרו לנו ללמד אתכם מספר פעולות שיאפשרו לכם ליהנות ממנו לאורך זמן.

כך תדאגו לרכב שלכם
מוסך מורשה מאזדה או כל יצרן אחר – הרכב שלכם זקוק לטיפולים מפעם לפעם ולשם כך יש לגשת אל מוסך מורשה שיעניק לכם את הטיפול האמין ביותר ובעיקר אם הרכב נזקק להחלפת רכיבים, כך ראוי שהרכיבים יהיו מקוריים ולא חלופיים. חשוב להבין כי ביקור במוסך מורשה עתיד לשפר את הרכב ולשמור על מצבו התקין לאורך זמן. כל העובדים במוסך המורשה עברו הכשרה ייעודית וייחודית המתאימה לטיפול פרטני בסוג הרכב אותו אתם מחזיקים.

  • דלק – כדי לשמור על המנוע, חשוב קודם כל למלא אותו בסוג הדלק בהתאם להוראות היצרן. במקביל, חשוב שלא להגיע למצבי קיצון ולנהוג על "אדי הדלק". הקפידו למלא דלק כשהמחוג מצביע על כך שהמכל מלא עד כדי רבע מתכולתו והשתדלו שלא לרדת מרבע המיכל.
  • שמן – השתדלו אחת לשבוע או בכל תדלוק לבדוק את מיכל השמן וודאו כי לא חסר לכם שמן. היה וגיליתם כי חסר שמן, מלאו ובמידה והשמן חסר באופן קבוע, הכניסו את רכבכם למוסך וודאו כי אין בעיה קריטית ודרמטית יותר שיש לטפל בה בדחיפות. זכרו כי נסיעה ללא שמן עלולה להשבית את רכבכם.
  • נוזל למגבים – מגבים אומנן נחשבים לפרט שולי, אך הם חשובים עד מאוד וקריטיים במצבים בהם השמשה מלוכלכת ובטח שבטח ברגעים בהם יורד גשם זלעפות. כדי לא להגיע למצב בו ה"שפריץ" של הנוזל סתום (בשל ריבוי אבנית), נכון להשתמש במי מגבים ייעודיים ולא למלא מים מהברז, שכיודע מלאים באבנית שעלולה להצטבר ולסתום את החורים הקטנים.
  • גלגלים – מלאו אוויר בגלגלים לפי הוראות יצרן והשתדלו במי הקיץ החמים להרטיב אותם מעת לעת וזאת כדי למנוע מהם להתייבש. וכפועל יוצא את החלפתם בתדירות גבוהה.
  • שטיפה – כדי לשמור על מצב הפח של הרכב והאסתטיקה שלו, יש להקפיד על שטיפה חיצונית מעת לעת וזאת כדי להימנע מחלודה ו/או קילוף צבע שנגרם לעיתים מלשלשת ציפורים וכיוצא בזאת.

לסיכום – כדי לשמור על הרכב שלכם וליהנות ממנו לאורך זמן ואף למכור אותו במחיר הוגן בבוא העת, יש לשמור עליו בהתאם ולטפל בו כראוי, הן מבחינת טיפולים תקופתיים במוסך מורשה, מבחינת טיפול פרטני במידת האפשר בבית ומבחינה אסטטית הכוללת ניקיון פנימי וחיצוני של הרכב. ככל שתשקיע ברכבכם, כך יתאפשר לכם ליהנות ממנו ביום יום ולהימנע מתקלות בלתי צפויות.

הוסף תגובה