טיפים לבניית האסטרטגיה הנכונה לניוזלטר שלכם

לאחר שקיבלתם החלטה שאתם עומדים להפיץ ניוזלטר, עליכם להתמודד כעת עם בניית האסטרטגיה הנכונה לניוזלטר שלכם. ההחלטות שעליכם לקבל הן בנושאים הבאים:


א. מהי מטרת הניוזלטר: חשיפת העסק, ביסוס מעמדו, מיתוג הפירמה. גבשו את המטרות בכתב, על מנת שתהיינה ברורות לכל מי שיהיה קשור בהפקת הניוזלטר. מומלץ גם מדי פעם לחזור ולקרוא אותן, ולוודא שהן עדיין רלוונטיות.


ב. מיהם קהלי היעד של הדיוור: לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאלים, קולגות, ספקים או כל קבוצת מפולחת שאליה תרצו לפנות. אם יש שוני רב בין קהלי היעד השונים – קהל מקצועי לעומת קהל רחב, בני נוער לעומת גיל הזהב – מומלץ להוציא דיוור שונה, עם תכנים אחרים לכל קבוצה.


ג. אילו סוגי מידע מקצועי כבר קיימים בשוק, ואיך הם מופצים: ככלל, תמיד כדאי לחדש. אם יש מגזין מודפס בתחומכם, המפרסם שפע של מאמרים מקצועיים משובחים – נסו ללכת על פורמט של טיפים. אל תשכחו שלפעמים החידוש הוא במדיה. כלומר, עצם העובדה שהמידע מגיע כעת לקוראים בצורת ניוזלטר, באופן נוח (וחינמי) באמצעות המייל, היא כבר שינוי וחידוש.


ד. מה המתחרים שלכם עושים בתחום: אל תלכו על אסטרטגיה של me too. נסו לראות על איזה צורך של השוק המתחרים שלכם עדיין לא ענו, והקדימו אותם שם.


ה. מגוון הנושאים בהם יעסוק הניוזלטר: הניוזלטר שלכם הוא לא המקום לאזן לחצים פוליטיים בחברה. חזרו וקראו את המטרות שניסחתם, והחליטו באופן אמיץ על הנושאים המרכזיים בהם יעסוק הניוזלטר, כך שתוכלו לחדש וליצור קשרים של תן וקח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים.


נכתב ע"י אביטל יוגב


גלומניה, בניית אתרים בדגש שיווקי

הוסף תגובה