טיפים להתמודדות עם מבחן ה-IELTS

מבחן הIELTS (ראשי תיבות של International English Language Testing System) הוא מבחן ידע בינ"ל באנגלית, הנדרש כתנאי קבלה ללימודים על ידי אוניברסיטאות רבות בעולם וכן לרשויות הגירה רבות, כגון אנגליה, אוסטרליה, קנדה ועוד. מספר טיפים שיעזרו לכם להפוך את מבחן הIELTS לפשוט יותר:


1) החלו בהכנות לקראת הבחינה מוקדם ככל האפשר. הכישורים הנדרשים לבחינת ה-IELTS הינם כישורים שלא ניתן לרכוש אותם במספר ימים.


2) בנו לעצמכם לוח זמנים והקפידו לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם. לוח הזמנים צריך לכלול בין השאר זמן לשיעורי בית, במידה ואתם מתכוננים בעזרת קורס.


3) במבחן הIELTS לכל הפרקים אותו משקל. חשוב לברר באלו פרקים אתם חזקים ובאלו אתם חלשים, כדי לשים דגש על החלקים בהם אתם מתקשים.


4) כדאי מאוד ללמוד בקבוצה או בקורס. אנשים שונים נותנים זווית ראיה שונה.


5) במהלך הבחינה רוב האנשים מרגישים קצת לחץ. זה טבעי, וגם יכול להועיל למוטיבציה. מצד שני, חרדה רבה מדי עלולה להשפיע בצורה לא טובה על ביצועי הנבחן. הכנה טובה לקראת המבחן והיכרות מעמיקה איתו תורמות להורדת רמת החרדה.


6) זכרו שהציון לכל פרק ניתן בנפרד. התייחסו לכל פרק כמבחן בפני עצמו. אל תיתנו לפרק בו לא הייתם במיטבכם להשפיע על המשך המבחן.


7) התרכזו במה שידוע לכם במקום במה שלא ידוע לכם. בפרקי השמיעה והקריאה, כדאי לכתוב תשובה, גם אם אינכם בטוחים בה, לפני המעבר לשאלה הבאה. אם אינכם בטוחים בתשובתכם, סמנו את השאלה על מנת שתוכלו לחזור אליה בסוף. אל תשאירו שאלות ריקות! לא מורידים ניקוד על תשובה לא נכונה.


8) וודאו שקראתם היטב את הוראות הבחינה. בשאלות מסוימות יש לכתוב עד מספר מסוים של מלים, ומי שכותב יותר, תשובתו נפסלת.


9) אם נתקלתם במילה שלא הבנתם, נסו להבין אותה מההקשר. לעתים ניתנות גם הגדרות של מילים מסוימות. מעבר לכך, לא תמיד חשוב לדעת את הפירוש של מילה שלא הבנתם. לא בהכרח תהיה שאלה על מילה זו.


10) בפרק הדיבור מאוד חשוב לתת רושם טוב לבוחנים. אם אתם קצת חוששים, כדאי מאוד לתרגל דיבור מול אנשים אחרים באנגלית. עשו סימולציות של פרק הדיבור בבחינה, אשר כוללת בין השאר ראיון אישי קצר. מומלץ גם לדבר מול המראה, להקליט את עצמכם ולאחר מכן לשמוע את עצמכם מדברים.


לפרטים נוספים אודות מבחן IELTS לחצו כאן


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה