טיפים לחיים מאושרים ורגועים יותר

טיפים לחיים מאושרים ורגועים יותר

אנחנו חיים בתקופה בה אורח החיים הוא דורשני ומהיר, הציפיות של אחרים מאיתנו ושל אחרים מעצמנו יכולים להוות גורמים מלחיצים. כך שאין זה פלא כמות האנשים אשר מתמודדים עם דיכאון או תרים אחר פרטים לגבי התקף חרדה תסמינים רק הולכת ועולה. 

כך יוצא, שקיימת חשיבות שכל אדם יפעל על מנת להשיג חיים מאושרים ורגועים יותר. אם גם אתם מעוניינים בחיים כאלה הנה כמה טיפים שיעזרו לך לטפח אושר ורוגע בחייכם:

תרגול של הכרת תודה

קחו את  הזמן בכל יום כדי להרהר בדברים שאתם אסירי תודה עליהם. דבר זה יכול לעזור להרחיק את המיקוד שלכם משליליות ולטפח השקפה חיובית יותר לחיים שלכם. זה לא תמיד פשוט, לכן, כדאי לפחות להתחיל ולנסות להיות סלחניים לגבי עצמכם אם בתחילת הדרך יהיו ימים בהם תשכחו לתרגל. 

מדיטציית ומיינדפולנס

נסו לשלב באורח החיים שלכם מדיטציות ומיינדפולנס. ניתן לקבל מידע בקורסים ייעודיים, בספרים ודרך רשת האינטרנט. פעולות אלה יכולות לעזור לכם להפחית מתח, לשפר את הרווחה הרגשית ולהגביר את המודעות העצמית.

הגבלת זמן המסך

הגדירו גבולות בכל מה שקשור לגבי זמן המסך היומי, במיוחד במדיה החברתית ובצריכת חדשות. חשיפה רבה מדי לתכנים שליליים עלולה לתרום ללחץ וחרדה. כמובן, שההפחתה צריכה להיות הדרגתית. כך שאם אתם נוהגים לצפות במספר מהדורות חדשות ביום, תוכלו לצמצם את מספר המהדורות בשלב הראשון ובהמשך לבצע צמצום נוסף. 

הישארו פעילים

פעילות גופנית סדירה משחררת אנדורפינים, אשר יכולים להגביר את מצב הרוח ולהפחית את תחושת המתח. נסו לפתח לעצמכם שגרת פעילות גופנית שאתם נהנים ויכולים לשמור עליה ולהתמיד בה באורך זמן.

תיעדוף שינה

הקפידו לישון מספיק בכל לילה. נפש וגוף אשר זוכים לקבל מנוחה מספקת מצוידים טוב יותר להתמודד עם מתח ולשמור על איזון רגשי.

הקפדה על תזונה עשירה ובריאה

פעלו על מנת לצרוך  תזונה מאוזנת ועשירה בפירות, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים. לתזונה נכונה יכולה להיות השפעה חיובית על מצב הרוח ורמות האנרגיה שלכם.

השתדלו לטפח מערכות יחסים חיוביות

הקיפו את עצמכם באנשים שמעלים ותומכים בכם. טפחו את מערכות היחסים שלכם עם חברים ואהובים והקיפו את עצמכם באנשים טובים, אשר גורמים לכם להרגיש טוב עם עצמכם ובכלל..

למדו להציב גבולות 

לעיתים הגורם ללחצים הוא הציפיות והבקשות של הסביבה. מהסיבה הזאת, כדאי לנסות וללמוד להגיד לא כשצריך.  קביעת גבולות ברורים בחייכם האישיים והמקצועיים יכולה להפחית מתח ולשמור על רווחתכם.

תרגלו נשימה מודעת

תרגלו תרגילי נשימה עמוקה כדי להפחית תחושות של חרדה ומתח. נסו טכניקות שונות כמו נשימה 4-7-8 או נשימה דיאפרגמטית – את המידע הרלוונטי לגבי השיטות השונות תוכלו למצוא ברשת האינטרנט.

השתדלו לעסוק בתחביבים

נסו למצוא תחביבים ופעילויות שמביאים לכם שמחה והגשמה. אלה יכולים לשמש פורקן יצירתי ומקור להרפיה.

תרגול של חמלה עצמית

היו אדיבים וסלחניים לעצמכם. הימנעו מביקורת עצמית ודיבור עצמי שלילי, והתאמנו בחמלה עצמית.

חפשו עזרה מקצועית

אם אתם מתמודדים עם מצבים של מתח כרוני, חרדה או דיכאון, כדאי לשקול לבקש עזרה ממטפל או יועץ. בדקו כמובן, את הניסיון שלו ואת תחומי ההתמחות שלו. 

בילוי של זמן בטבע

בילוי בחוץ וחיבור לטבע יכול להיות בעל השפעה מרגיעה ומחדשת על רווחתכם ולכן, כדאי להשקיע גם בנושא הזה.

תרגול של שחרור כעסים וסליחה

בשביל לחיות חיים רגועים יותר, ההמלצה היא לעשות הכול בשביל לשחרר כעסים ולתרגל סליחה. החזקה בכעס או טינה יכולה לתרום ללחץ ואומללות.