טיפים ליצירת סרטון תדמית מוצלח לעסקים

טיפים ליצירת סרטון תדמית מוצלח לעסקים

כיום, יותר ויותר מותגים מודעים לכוחו הרב של הוידאו כאמצעי שיווקי, ומשקיעים זמן ומשאבים ביצירת סרטוני תדמית שיווקיים ברמה גבוהה. על מנת שהסרטון שלכם ישמש לכם כפרזנטור הראשי של העסק, וייצור לכם בידול מול המתחרים עליכם ליצור את הסרטון הנכון.

עם השנים הפכנו פחות סובלנים לטקסטים ארוכים ופרסומות מייגעות, מרביתנו לא יתעכבו יותר מכמה שניות באתר, בדף נחיתה, או בדיוור אלקטרוני פרסומי, אם הוא לא יציג לנו את הדברים בצורה קצרה, תמציתית, נעימה וממוקדת. אחד הפתרונות הטובים לבעיה, הוא ליצור סרטון תדמית קצר, שיסביר את המסר השיווקי במהירות ויגרום לגולש להבין מה אתם מציעים לו תוך זמן קצר. 

שיווק באמצעות סרטון תדמית ממשיך להוכיח את הערך שלו כחלק מאסטרטגיית השיווק של העסק. סרטון תדמית זהו מעין כרטיס ביקור מודרני. בסרט באורך ממוצע אתם יכולים להעביר את החזון, המסרים השיווקיים, הרעיונות, ובעיקר מה הייחוד שלכם ביחס למתחרים וליצור תדמית חיובית אצל הלקוח הבא שלכם. כאשר מדברים על הפקת סרט תדמית הכוונה ליצירת כל סוג של סרטון שיווקי, כמו סרט מוצר, סרטון הדרכה סרטון תדמית לעסק או אפילו סרט לגיוס עובדים חדשים. על מנת ליצור סרטון תדמית מוצלח, יש לשים דגש על כמה דברים חשובים בתהליך ההפקה קבלו כמה טיפים מאיתנו:

קצר וקולע – 50 סרטי הפרסומת הויראליים ביותר בעולם הם מתחת ל-2 דקות. קטעי וידאו ב-Instagram וב-Vine יארכו רק כמה שניות כיוון שזה האורך אליו הקהל מצפה. בפייסבוק ניתן להגיע לאורך של יותר מדקה וביוטיוב כבר מעל שתי דקות. תכננו באופן מדויק את הפלטפורמה אליה אתם מכוונים ומי קהל היעד שלכם. חשוב שהמסר יהיה קצר, ברור, זורם וממוקד. שקהל היעד יוכל להבין אותו מבלי להתאמץ.המטרה המרכזית היא לגרום לקהל היעד לצפות בסרטון כולו. לכן במקרים רבים עדיף להפיק סדרה של סרטונים קצרים, אל מול סרטון תדמית אחד המכיל את כל המסרים.

הנעה לפעולה – עליכם לקבוע מה הפעולה אותה אתם מעוניינים שהלקוחות שלכם יבצעו אחרי הצפייה בסרטון. האם עליהם לבקר באתר האינטרנט שלכם? להירשם להודעות אימייל שבועיות? לבקש ייעוץ חינם? להוריד שובר? וודאו כי ההנעה לפעולה מתאימה למשימת הסרטון. בד"כ מציינים ומפנים לחיפוש בגוגל, ומציגים את כתובת אתר החברה. ניתן בעת טעינת הסרטון ליוטיוב להוסיף כפתורים לחיצים, להפניה לעמוד נחיתה או לאתר החברה. 

להכיר מקרוב – כידוע מטרת הסרטון היא להציג ללקוחות  את העסק, את המוצרים, וגם את המנהלים בחברה. לכן רצוי שהלקוח יכיר ויראה איך נראה העסק והמוצרים, ישמע את מנהליו, כך שיתחבר אליהם, יגבש אמון בעסק ובמוצרים. הדבר אומר שעדיף להפיק סרטון המצולם בתוך העסק, כאשר המציגים הם עובדי החברה מה שייצור אמון מול לקוחות פוטנציאלים.

הלקוח הוא העיקר – הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר שלכם היא דרך עיניו של הלקוח עצמו. כך, אתם לא רק גורמים לו לחוש הזדהות, אלא גם מעבירים לו את המסר שאתם מבינים היטב אותו ואת הצרכים שלו, ובכך רוכשים את אמונו. לכן בכל שלב בהפקת הסרטון הסתכלו על הדברים מנקודת מבטו של הלקוח.

חישבו מובייל – זכרו כי הרוב המכריע של המשתמשים כיום גולש בפלטפורמות של הרשתות החברתיות דרך מכשירים ניידים, בעיקר טלפונים חכמים. לכן יש למשוך את עיני הצופה לתוכן שלנו באמצעות שילוב של אלמנטים ויזואליים בולטים כמו צבעים עזים ותוכן בולט, יחד עם תוכן מבדר, מפתיע, מעורר רגש עז שיעורר סקרנות ורצון להישאר ולהמשיך לצפות בסרטון.

הוסף תגובה