טלטאביז – היצורים הקטנים והאהובים על הילדים

בעבר היו אלו דרדסים וקטקטים, לימים היו אלה דובני איכפתלי. היום יש לילדים את טלטאביז. יצורים קטנים וצבעוניים אשר עד מהר הם אימצו אותם והפכו להיות החברים הכי טובים שלהם.

טלטאביז זו תוכנית טלוויזיה בריטית אשר שודרה בין 1997 ל-2001 ואחרי ביטולה בשנת 2002, היא חזרה לשידור בשנת 2015. התוכנית שודרה בהתחלה בבריטניה ובהמשך היא החלה להיות משודרת בכל רחבי העולם, כולל בישראל בערוץ הראשון ובערוץ לולי. עם הזמן, בעקבות הצלחתה הגדולה, היא זכתה לזיכיון אשר אחראי על שיווק ופרסום של מוצרי ילדים שונים וכן מוצרים לבית, מוצרי כתיבה, לבוש ועוד.

הסדרה עוסקת בהרפתקאות של ארבע דמויות ראשיות, אשר לכל אחת מהן מבנה גוף עגול וטלוויזיה ועל ראשה יש כמין אנטנות אשר מאפשרות להם לצפות בתוכניות טלוויזיות שונות לילדים. הם מתגוררים בארץ הטלטאביז, וחווים חוויית שונות. הסדרה מוגדרת, כסדרת מדע בדיוני לילדים.

ביקורות על הסדרה

כאמור, הסדרה זכתה להצלחה מאוד גדול בקרב ילדים והורים, ולראיה היא עצם העובדה שגם שנים אחרי שהיא בוטלה, הוחלט להחזיר אותה לאוויר.

במהלך השנים, עלו לא מעט טענות וסברות לגבי דמויות שונות בסדרה. בין היתר נטען שאחת הדמויות הראשיות, טינקי וינקי היא הומוסקסואלית בגלל המראה והאופי שלה. זה כמובן עורר סערה בקרב חוגים מסוימים אשר טענות שזה לא מתאים לתוכניות ילדים.

על דמויות ושחקנים בסדרה

הסדרה כאמור כוללת ארבע דמויות עיקריות, טינקי וינקי, בעלת הצבע הסגול עם האנטנה המשולשת על ראשה. הוא היצור הגבוה מבין ארבעתם. דיפסי, טלטאבי ירוק שנחשב לעקשן שבחבורה, לה-לה, הטלאטבית הנקבית בעלת הצבע הצהוב, אוהבת לשיר, ופו, הטלאטבית בעלת הצבע האדום, היא הייצור הקטן והתמים שבחבורה.

מלבד אפשר למצוא בסדרה עוד מגוון דמויות שקשורות בצורה כזו או אחרת לחבורה, כאשר בין היתר בולטים, ארנבונים, רמקולים, וכן טאבי פון שמהווה את המעבר לשלב המודרני, משימוש באנטנות לשימוש במכשירי סלולר.

כל היצורים הם מאוירים ובסדרה בעברית הם מדובבים לעברית. בין המדובבים אפשר למצוא את דני שגב, שרון כהן והזמרת סיוון שביט.

פרט טריוויה על התוכנית

כאמור, אחרי שהיתה כבר בוטלה לשידור, הוחלט להחזיר אותה אחרי למעלה מעשור, ומשנת 2015 עד היום היא משודרת בערוצי ילדים שונים. היא עדיין זוכה לפופולאריות רבה. בסך הכל עד היום שודרו למעלה מ-365 פרקים.

במהלך הזמן נוצרה גם לה גם סדרת המשך "טלאטביז בכל מקום".

הוסף תגובה