יועץ בניה ירוקה – חובה כבר ממרץ 2022!

יועץ בניה ירוקה – חובה כבר ממרץ 2022!

בניה ירוקה בישראל, ובפרט, בנייה ירוקה בתל אביב היא כבר לא משהו חדש בכלל. ולא רק שלא מדובר בתחום חדש בבנייה – היזמים והקבלנים וכל מי שקשור לתחום הבנייה כבר יודע שתחום בנייה ירוקה בישראל זה הדבר הבא ובקרוב מאוד כל המבנים הציבוריים והפרטיים יעמדו בתו תקן בנייה ירוקה בהתאם. 

בחודש מרץ 2022 נכנס לתוקפו החוק שמחייב שכל מבנה חדש שנבנה יהיה מבנה ירוק מה שמחייב את היזמים והקבלנים לקחת ייעוץ סביבתי לבניה ירוקה על מנת לעמוד בתנאים וליישר קו.

יועץ בנייה ירוקה מספק ייעוץ סביבתי ומלווה את תהליך הבנייה משלב התכנון ועד לסיום הבנייה:

תפקידו של יועץ בנייה ירוקה בישראל הוא לוודא שהמבנה עומד בתקן בניה ירוקה 5281 (ת"י), ויכול להיחשב כמבנה ירוק על כל היבטיו. בין אם המבנה הוא מבנה פרטי או מבנה ציבורי יש לעבור את כל השלבים בתהליך של קבלת תו תקן בניה ירוקה ולצורך כך יש להצמיד לפרויקט יועץ סביבתי שתפקידו ללוות את הפרויקט ולשמש כגורם המקשר בין הקבלן והגופים המבצעים לבין כל הגופים הרלוונטיים למתן האישורים.

תפקידו של יועץ בנייה ירוקה לא מסתיים רק בתפקיד של ייעוץ סביבתי שכן הוא מלווה פיזית את תהליך הבנייה ומוודא שכל שלב בתהליך מותאם לבניה ירוקה על מנת שהמבנה יעמוד בתו תקן 5281 שהוא התקן הישראלי לבנייה ירוקה. על מנת לעמוד בו יש לעמוד בכמה וכמה תנאים ודגשים אותם מכיר היועץ לבנייה ירוקה והוא זה שמוודא שאכן המבנה נבנה בהתאם.

על מנת שמבנה יעמוד בת"י עליו לקיים את התנאים של בנייה ירוקה:

יותר ויותר קבלנים ויזמים מבינים את החשיבות של ייעוץ סביבתי בתחום הבניה הירוקה בתל אביב ובכלל שכן הם אמנם מכירים את תחום הבניה אך לא מומחים בבניה ירוקה. על מנת שמבנה יעמוד בתו התקן הישראלי לבניה ירוקה עליו להיות מתוכנן מראש בהתאם לתנאי האקלים המקומי תוך שימוש בכמה שיותר אנרגיה בלתי מתכלה, כמו: אור השמש ורוח טבעית, ובכך לחסוך באנרגיה ועלויות חימום וקירור בעונות הקיץ והחורף בהתאמה. בחירת רכיבי בניה מתאימים ולחסוך באנרגיה ובבידוד במהלך תהליך הבניה, תוך ייעול ושימור האקוסטיקה גם לאחר שהמבנה גמור.

יש לבחור את הרכיבים המתאימים ביותר לבניה תוך מחשבה כלכלית ארוכת טווח – יש לבחור חומרי גלם מותאמים שיכולים להיות יקרים יותר בזמן הבניה אך להביא לחיסכון משמעותי בעתיד ועל ידי כך לקזז בעלויות העתידיות של המבנה. 

המשמעות הכלכלית של בניה ירוקה היא חשובה במיוחד שכן במיוחד בתחום בניה ירוקה בישראל ניתן להסתמך על מקורות תאורה וחימום של האקלים המקומי ולבנות בצורה כזו שתצמצם בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה במבנה. על מנת לעשות זאת יש לבצע בידוד בהתאם ולחסוך באנרגיה בזמן המבנה וכמובן באנרגיה עתידית לאחר שהמבנה יאוכלס.

המידע מוגש ע"י: אוור גרין אדריכלים – יועצים לבנייה ירוקה

קרדיט תמונה ראשית: https://pixabay.com/

הוסף תגובה