יו לורי (hugh laurie)

יו לורי (hugh laurie)

עבור מרבית האנשים, יו לורי מוכר בתור דמותו בסדרה האוס, בה הוא שיחק במשך מספר עונות את דוקטור גרגורי האוס. אך מעבר למשחק בסדרה זו, הוא גם שיחק במספר רב של סדרות אחרות, הן בתפקידי אורח מזדמנים והן בתפקידים קבועים, הן בקולנוע, וכאמור, הוא גם מופיע כזמר, קומיקאי וכן כתב ספרים.

יו לורי החל את הקריירה שלו בתחילת שנות השמונים בכתיבה של תפקידים שונים לסדרות בריטיות ובהמשך בתור שחקן אורח במספר סדרות. בין היתר, הוא התארח בפרקים שונים של הפתן השחור באמצע שנות השמונים, וכן הוא עשה את הסדרה קטעים עם פריי ולורי, שרצה מאמצע שנות התשעים עד סוף העשור. בתקופה זו הוא גם התארח בפרק אחד בסדרה "חברים". בשנת 2003 הוא שיחק וביים פרקים לסדרה ארבעים ומשהו, ומשנת 2004 עד 2012 הוא שיחק בסדרה האוס, עבורה הוא גם ביים מספר פרקים. בתקופה זו הוא נחשב לשחקן שמשתכר הכי הרבה בעולם הטלוויזיה.

במהלך התקופה שהוא שיחק בהאוס, הוא התארח בשורה ארוכה של סדרות ותוכניות, כולל סטארדי נייט לייב האמריקאית. יו לורי גם כיכב בשתי סדרות נוספות בעשור האחרון, הראשונה היא ויפ של ג'וליה דרייפוס, שם הוא שיחק את סנטור טום ג'יימס במשך 15 פרקים, וכן במנהל הלילה, מיני סדרה בריטית מצליחה. על תפקידו זה, הוא זכה בפרס גלובוס הזהב.

מלבד סדרות טלוויזיה, יו גם שיחק במגוון סרטים, כולל החברים של פיטר משנת 1992, על תבונה ורגישות משנת 1995, ספייס וורלד-הסרט משנת 1997, הדודנית בט משנת 1998, טיסת הפניקס משנת 2004 וכן תרם את קולו לדיבוב בסרטים וסדרות שונות, כולל איש משפחה בתור הדמות של גרגורי האוס וכן משפחת סימפסון.

כאמור, מלבד סדרות וסרטים, יו לורי גם הוציא שני אלבומי מוזיקה בשנת 2011 ו-2013, וכן הוא הוציא ספרים שונים ועסק לא מעט בתסריטאות עבור עצמו ועבור סדרות וסרטים של אחרים.

מעט על חייו

יו לורי נולד בשנת 1959 באוקספורד אנגליה. הוא למד בדארגון סקול ולאחר מכן למד ארכיאולוגיה ואנתרופלוגיה בקולג' סלווין. במסגרת לימודיו עסק לא מעט בחתירה, ספורט בו הצטיין אך נצאלץ לפרוש בגלל מחלה.

בשנה הראשונה שלו ללימודים, הוא יצא עם אמה תומפסון, מי שלימים הפכה להיות שחקנית מוכרת. בזכותה הוא הצטרך למועדון הדרמה של קיימברדג', ואף שימש כנשיא המועדון. בזכות השתלבותו במקום, הוא החל לעסוק בכתיבה, שם אף פגש את סטיבן פריי שהפך להיות שותפו הקרוב. באותה תקופה הוא החל גם לעסוק במוזיקה, הן כזמר והן כנגן פסנתר.

הוסף תגובה