יסוד החיים. בני ברוך.

מחקרים מדעיים מוכיחים: כדאי להיות נשואים! אותן ההוכחות המדעיות גם מספרות את מה שיכולנו לנחש לבד, שככל שרמת הקשרים במשפחה טובה יותר, מצב הבריאות שלנו טוב יותר.

כל זה נכון ודאי, אבל מה עושים כשהקשר לא מצליח לעמוד על תילו? כששום דבר לא עוזר, כל הניסיונות והמאמצים, מה עושים כשאנחנו רגע לפני לפרק את החבילה כמו שהרבה הרבה זוגות עושים?

פנינו אל חוכמת הקבלה, אשר בני ברוך לומדיה שמחים לספר על הקשר בינה לבין כל נושא שבעולם הקשור בבני אדם.

יסוד החיים

משפחה היא יסוד החיים. אם היסוד הזה יציב, חם, אוהב, הרי שכל מי שניזון ממנו יהיה כנראה שמח מסופק, בעל ביטחון. אחד העקרונות החשובים במשפחות שכאלה הוא הדדיות. עקרון נוסף הוא הערבות- כל אחד אוהב את האחרים ללא קשר לחולשות או למעלות.

אהבה היא משהו שמתקיים מעל רגשות וחומריות. כשסבתא מכינה קציצות לנכד היא שמה שם יותר מאשר בשר קצוץ ביצה ופטרוזיליה, היא מכניסה שם כוונה, היא מכניסה שם אהבה. כל דבר שאנו מקבלים מבן משפחה שאוהב אותנו, מכיל בתוכו גם את היחס האוהב שלו.

אבל רגע לפני הקשר של הסבתא עם הנכד, נמצא הקשר הזוגי, שאם המשפחה היא יסוד החיים, הקשר הזוגי הוא יסוד המשפחה ומכאן תמצית החיים.

כלומר חשוב מאוד מאוד שהקשר הזוגי שלנו יהיה טוב. אז מה בני ברוך אומרים על כך?

ניגודים משלימים

בסופו של דבר קשר טוב זה קשר מאוד מחובר, שכל אחד מרגיש מסירות מוחלטת, ושייכות גמורה לבן הזוג. שלב מקדים לכך, הוא הספיגה ההדדית של בני הזוג אחד את השני. להבין לדעת ולקבל כל דבר בבן זוג כאל שייך לעצמי.

בני זוג הם בבסיסם ניגודים, אך מכיוון שהבריאה כולה בנויה מניגודים, הרי שבפתרון של הניגודים האלה יש משמעות גדולה. ברגע שהניגודים משלימים, מושגת הרגשה מיוחדת, מלאת חום טוב ואהבה, שהיא בעצם הכוח שקיים בטבע שמתגלה כשאנחנו מחברים ימין לשמאל, גבר לאישה, נקבה וזכר.

מקום ששמו משפחה

כאשר בני זוג מכירים ברצון שלהם ליצור כזאת השלמה ביניהם על מנת למצוא את הכוח של האהבה, הם מתחילים דרך שהיא לא פשוטה. יש בדרך מכשולים בדמות מריבות, רגשות של דחייה וקרירות. כל אלה מתגלים דווקא בגלל שבני הזוג התחילו בדרך של תיקון והשלמה בדרך אל האהבה. הדברים מתגלים כדי שהזוגות  הגיבורים ימצאו דרכים ועקרונות בעזרתם יתגברו על האגו שלהם וילמדו לעלות מעליו היישר אל האהבה, והאהבה כאמור היא לתת לאחר ושהוא נותן לי, מתוך מסירות ומחויבות מלאה לרצונותיו. אז מושגת הרגשת מלאות שאין כמותה, הרגשה אינסופית של טוהר ושלמות.

אותו המקום הזה שבו אנחנו מרגישים כלולים זה בזה, הוא זה שנקרא בעולם הרוחני משפחה. וכל זוג שיצליח בכך יזכה לגדל משפחה מיוחדת, אשר הילדים בה גדלים לתוך מציאות של כבוד ועזרה הדדית בין בני ההורים, וישאפו להמשיך ולחיות בדרך כזו.

איך עושים זאת? מתחילים בדרך של לימוד שיטת חוכמת החיבור. הנה דוגמא לחומר הנלמד. בבני ברוך ממליצים פשוט לעשות ביחד דברים כל המשפחה. לפנות כמה שעות טובות ולהכין ארוחה ביחד זו דוגמא אחת מני רבות. לשיר שיר כל המשפחה כאשר בהכנה כדאי להדפיס את המילים לכולם, להכין כלי נגינה ועוד. החשוב הוא שכל בני המשפחה יהיו במאמץ משותף לגרום הנאה לכולם.

התרגילים האלה ילמדו אותנו דבר אחד יקר. האושר נמצא ממש כאן. בינינו.

הוסף תגובה