יתרונות של לימוד ספרדית

לימודי ספרדית בבית ספר מקצועי לשפות מתמקדים בהעשרת אוצר המילים, דקדוק, כתיבה וקריאה. מסלולים של לימוד ספרדית מדוברת לקראת טיול לא כוללים התמקדות רבה בכתיבה וקריאה. הקורסים הללו מתמקדים בפיתוח מיומנות שפה שתאפשר למטיילים להזמין אוכל במסעדות, לנהל משא ומתן עם המוכרים בשוק, למצוא את דרכם בתחבורה הציבורית ולהכיר חברים חדשים. האווירה השמחה של דרום אמריקה כובשת לבבות, הישראלים שמבקרים שם דוחים ללא הרף את תאריך החזרה לארץ ומספרים על גן עדן של ממש.

תכנית לימוד ספרדית
לימוד ספרדית או כל שפה אחרת דורש השקעה ותרגול. המורים בקורסים המקצועיים מקפידים לנהל את כל התקשורת עם התלמידים בספרדית בלבד. יש לציין כי המורים נבחרים בקפידה מתוך מועמדים רבים. כישורי ההוראה של המדריך משמעותיים להשגת תוצאות טובות, מדריכים טובים מצליחים להביא את התלמידים להישגים גבוהים. הלמידה בכיתה מתבצעת בעזרת סימולציות בהן משתתפים כל התלמידים, כאשר התלמידים משוחחים ביניהם בספרדית והמדריך מתקן את טעויות הדקדוק.
תלמידים שלא משתתפים בסימולציות ומתביישים לדבר ספרדית בכיתה מפספסים חלק משמעותי מהחוויה. אי אפשר ללמוד שפה חדשה מבלי לטעות. במקרים חריגים בהם התלמיד לא מעוניין לדבר ספרדית עילגת אל מול הכיתה אפשר יהיה למצוא מסלולי לימוד ספרדית במתכונת של שיעורים פרטיים. חשוב לציין כי השיעורים הפרטיים יקרים יותר, אך ישנם מקרים בהם דווקא הלימוד האישי הוא זה שמשיג את התוצאות הטובות ביותר.
פרט לסימולציות והשיעורים בכיתה מתבצע הלימוד גם באמצעות ספרים, קטעי קריאה, תרגילי כתיבה ותוכנות מחשב. בתי הספר הגדולים מעמידים לרשות התלמידים מרכזים מיוחדים בהם אפשר לתרגל את השפה באמצעות תוכנות מחשב או לקבל שיעורי עזר. תלמידים שמפספסים שיעורים בשל מחלה או מילואים יוכלו להשלים את החסר תוך הצטרפות זמנית לקבוצת לימוד אחרת. בתי הספר משקיעים מאמצים רבים במטרה להבטיח שביעות רצון מלאה, כאשר התלמידים נהנים מהתהליך התוצאות מגיעות במהרה.
מדברים ספרדית בביטחון
לימוד ספרדית דורש צבירת ביטחון. בשיעורים הראשונים התלמידים חוששים לנסות לבטא את המילים הקשות ונמנעים מהסימולציות. לאחר מספר שיעורים הם צוברים ביטחון ונהנים לקחת חלק פעיל בשיעורים. אך ישנו הבדל משמעותי בין הביטחון לדבר בכיתה אל מול הביטחון לנהל שיחה בספרדית מחוץ לכותלי בית הספר. הפעם הראשונה בה תנהלו שיחה בספרדית תהיה הקשה ביותר, לאחר טבילת האש הראשונה הביטחון העצמי עולה והשיחה הופכת קלה ונעימה.
תלמידים שחוששים לדבר ספרדית בציבור יוכלו להתחיל בהאזנה לאחרים שמדברים את השפה. לאחר מספר דקות הם מגלים כי הבינו ללא כל קושי את כל שנאמר בשיחה. אם הצלחתם להבין שיחה בספרדית אין כל סיבה שלא תוכלו לקחת בה חלק פעיל ולדבר ספרדית ממש כמו שלמדת בקורס. המדריכים מעודדים את התלמידים להכיר את התרבות הספרדית מתוך כוונה לחזק את הביטחון העצמי שלהם ולעורר בהם תשוקה לספרדית.

הוסף תגובה