כיוון פרונט ואיזון גלגלים

האם ההגה "מושך" או רועד? יכולות להיות לכך שתי סיבות:


האחת, כיוון גלגלים (כוונון גיאומטרי של הזרועות המחזיקות את צמיגי הרכב) ו/או האיזון של גלגלי הרכב (איזון בין צמיג הרכב לחישוק). הסיבה לחוסר הכיוון או האיזון יכול להיגרם כתוצאה מזעזוע שנגרם לרכב בעת הנסיעה. זעזועים אלו יכולים להיגרם מבור בכביש, חפצים שפוגעים בגלגלים, חבטה ממדרכה וסיבות רבות נוספות שאינן בהכרח מורגשות ע"י הנהג.


שים לב! – רכב עם כיוון גלגלים תקין וגלגלים מאוזנים הנו חשוב בראש ובראשונה לבטיחות בנסיעה ומשפיעה באופן ישיר על אורך חיי הצמיג.


רכב ייחשב ל"מאוזן" כאשר רכיבי ההגה, הבולמים ומערכות הבלמים מתואמים וכאשר צמיגי הרכב מורכבים באופן תקין על חישוקי הרכב. "איזון" זה, נחוץ להשגת ניהוג ואחיזת כביש מירביים. צמיגים לא מאוזנים גורמים לרעידות בהגה במהלך הנסיעה, הגורמים לעייפות בנהיגה, שחיקת צמיגים מוגברת ולא אחידה וכן, שחיקה מוגברת של המתלים ברכב.


יש לבצע איזון גלגלים בכל מצב של הרכבת צמיגים חדשים או בכל מצב של הרכבת צמיגים לאחר תיקון. בכל מצב שהנהג מרגיש רעידה ו/או משיכה של ההגה, שי לבצע איזון גלגלים. כמו כן, כטיפול מונע יש לבצע איזון גלגלים אחת לשנה. שחיקה לא אחידה של צמיגים ו/או שינוי בהתנהגות הרכב מצביעים ,בדרך כלל על בעיית כיוון או איזון של הגלגלים.


באדיבות Tires4u, רשת פנצ'ריות

הוסף תגובה