כיצד בוחרים מטפלת זוגית מומלצת ומשתלמת?

זוגות רבים פונים בימנו אל מטפלים זוגיים. בחלק מהמקרים מדובר בזוגות אשר המטפל או המטפלת מהווים מקור אחרון להצלה עבור הזוגיות שלהם, בחלק אחר מהמקרים, המטפל או המטפלת מיועדים לעזור בשביל לחזק את הקשר, זה נכון לגבי זוגות שחווים משבר מסוים או זוגות שחוששים שמה הם עומדים לעבור משבר והם רוצים להגיע מוכנים אליו.

השאלה הגדולה היא, כיצד מוצאים את אותה מטפלת זוגית, כיצד יודעים שמדובר במטפלת זוגית מומלצת? מי שמחפש יכול למצוא כיום לא מעט מטפלות זוגיות, כמעט בכל אזור, בכמעט בכל עיר, השאלה היא כיצד בוחרים מתוכן את המטפלת שמתאימה לנו.

לפני שנציג כאן שורה של מקומות מתוכם ניתן למצוא מטפלת זוגית, ולפני שנחליט כיצד אנחנו יודעים שזו מטפלת מומלצת, נענה על השאלה המתבקשת, מדוע מטפלת ולא מטפל… עבור גברים רבים, זה יישמע בוודאי משהו מאיים, הרי מטפלת תהיה בוודאי בצד של האישה ולא של הגבר, במקרה כזה הגבר ירגיש כאילו מדובר ב"שתיים מול אחד".

אך זה לא נכון, מטפלת זוגית יכולה להכיר בצורה טובה ואובייקטיבית את רצונות שני הצדדים, היא יכולה להבין בצורה חכמה ורגישה יותר מה האינטרסים של שני הצדדים ולהוביל אותם אל פתרון שיתאים להם. כמובן שזה ידרוש ממנה לא מעט וגם מבני הזוג, בעיקר זה ידרוש מהם להיפתח, להיות כנים ולהיות מוכנים לתהליך ארוך ולא פשוט. במידה ושני הצדדים מוכנים והמטפלת מספיק טובה, אז יש סיכוי רב שתהליך הטיפול יצליח.

כיצד בוחרים מטפלת מומלצת

הדרך הקלה והטובה ביותר היא באמצעות חברים ובני משפחה. זה אומנם לא נעים ולא תמיד אפשרי לספר לאנשים מסביב, שאנחנו מחפשים מטפלת זוגית, אך אם מדובר בחברים ובני משפחה פתוחים שמוכנים לעזור, אז זו הדרך. הם ידעו להמליץ עליה או על מישהו שיוכל להמליץ לנו על מטפלת שכזו.

חשוב לציין, שנכון למצוא מטפלת זוגית דרך חברים או בני משפחה, אך לא נכון לקחת מטפלת זוגית שהיא בת משפחה או חברה. צריכה להיות הפרדה בין השניים, אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצבים מביכים ומאוד לא נעימים שיפגעו בטיפול וכן בקשר שלנו עם אותה אישה.

דרך אחרת, קלה ונכונה, למצוא מטפלת זוגית מומלצת היא באמצעות איש טיפול אצלו אנחנו מטופלים. רבים מאיתנו הולכים לפסיכולוג או פסיכולוגית, הם יכולים להמליץ לנו על שמות של מטפלים שיכולים לעזור לנו. גם כאן חשובה שתהיה הפרדה, לא לבצע טיפול כפול, כלומר ללכת לפסיכולוג או פסיכולוגית האישיים גם בשביל טיפול זוגי.

דרך אחרת מוכרת וטובה היא דרך האינטרנט. פשוט לברר בפורומים ובלוגים, באתרים מקצועיים, שם נוכל למצוא מטפלת זוגית וכן נוכל למצוא לא מעט המלצות לגביה. כך נוכל להיות בטוחים שהיא באמת מומלצת ומתאימה לנו.

המאמר נכתב באדיבות מרגלית קליין – יועצת זוגית מוסמכת מאזור הצפון.

הוסף תגובה