כיצד לבדוק האם מהירות האינטרנט שלכם מתאימה

רוצים לראות סרטים אונליין? כיצד לבדוק האם מהירות האינטרנט שלכם מתאימה לצפייה ישירה?

ספקיות האינטרנט מציעות לנו חבילות של אינטרנט מהיר אך מרביתן משתמשות במונחים טכניים שלרוב האוכלוסייה אינם מובנים, ולכן כאשר מעוניינים לצפות בסרטים אונליין מגלים כי הצפייה אינה חלקה כפי שהבטיחו לכם. בנוסף, כיום אנו נוהגים לגלוש באינטרנט באמצעות המכשיר הנייד ולא רק באמצעות המחשב הנייח בבית, לכן, בדיקת מהירות האינטרנט חשובה כדי לבדוק האם מהירות האינטרנט מתאימה לצפייה ישירה. כדי לבדוק את מהירות הגלישה ומידת התאמתה לצפייה ישירה בסרטים באינטרנט ישנם כלים יעילים ונוחים לשימוש, ואלה יאפשרו לכם לבחור בחבילת אינטרנט נכונה שתאפשר לכם לצפות בסרטים אונליין.

בדיקת חיבור לאינטרנט

בחירת חבילה הגלישה לסמארטפון וכן חבילת החיבור לאינטרנט מהבית היא קריטית על מנת לצפות בסרטים אונליין וללא תקלות אופייניות כמו – ניתוקים רבים ואטיות גלישה. כמעט כל אחד מאיתנו מכיר את הבעיה כאשר מעוניינים לצפות בסרטונים ביוטיוב ובמיוחד כאשר מתחברים לשרת עליו מאוחסנים סרטים לצפייה ישירה. מי שמעוניין לצפות סרטים אונליין במחשב האישי בבית, באמצעות טאבלט או מכשיר נייד, טלוויזיה חכמה או באמצעות מזרים מדיה (סטרימר)  חייב לוודא כי ברשותו חבילת חיבור יצירה ואיכותית לאינטרנט מהיר בנפח של MB15 ומעלה, אך יש לזכור כי אם מחוברים לנתב הביתי מספר מכשירים קצב הגלישה יורד ולכן עלולים לסבול מאיכות צפייה נחותה.

על מנת לבדוק את מהירות האינטרנט ניתן למצוא ברשת מספר כלים חינמיים, אך הדרך הפשוטה ביותר היא לבצע בדיקת מהירות. בדיקת המהירות מאפשרת לכם לוודא כי מהירות הורדת הקבצים איכותית מספיק בשביל לצפות בסרטים אונליין וכן לגלות האם אתם מקבלים את השירות המלא מספקית האינטרנט שלכם. לעיתים, חברות המספקות תשתית וחיבור לאינטרנט חוסמות שירותים עבור הלקוחות או מפחיתות את קצב העלאת והורדת הנתונים כך שגם אם בחרתם חבילה אינטרנט מהיר עדיין לא תוכלו לצפות בסרטים ללא תקלות.

מה לעשות כשתוצאות בדיקת המהירות לא טובות?

רגע לפני שאתם ממהרים להתקשר לספקית האינטרנט שלכם כדאי לבצע מספר בדיקות מקדימות פשוטות שכל אחד יכול לבצע בקלות. כך למשל כדאי לנסות לבודד את הבעיה כיוון שמהירות הגלישה מושפעת מגורמים רבים כגון: ראוטר ישן שאינו מותאם לרשת, תקלות בנתב, מחשב עם תקלות או וירוסים, דפדפן שאינו מעודכן, תשתית בעייתית של בזק או הוט או הגדרות שגויות מצד ספק הגישה לאינטרנט.

בנוסף, מומלץ לבצע את בדיקת המהירות לאינטרנט כאשר המחשב מחובר ישירות לנתב ולא באמצעות חיבור WiFi. במידה ועדיין הבדיקה אינה תקינה יש לפנות למוקד התמיכה הטכנית של ספק האינטרנט כדי לבדוק מהי הבעיה. לעיתים יש להחליף את המודם כיוון שהוא אינו מתאים לראוטר, במקרים אחרים יש צורך לשדרג את הנתב, וכדאי לדעת כי מדובר בהוצאה יחסית נמוכה.

במידה ולאחר כל הניסיונות עדיין סובלים ממהירות נמוכה ולא ניתן לצפות בסרטים אונליין ניתן לקבל החלטה על מעבר לספק תשתיות וחיבור לאינטרנט אחר, כיוון שיש אזורים בהם תשתית של ספק אחד טובים מתשתית של המתחרה.

הוסף תגובה