כיצד לבחור רקפת?

בחודשי הסתיו והחורף מתמלאים מרכזי הגינון ברקפות בשלל גוונים וגדלים. מני שדמי ממשתלות חישתיל, יצרני צמחי הנוי הגדולים בישראל, מייעץ כיצד לבחור רקפת איכותית שאפשר יהיה להנות מפריחתה לאורך זמן:

 
הרקפת צריכה להיות בעלת עלווה שמכסה את כל פני העציץ בכיפה אחידה וסגורה, כאשר העלים לא נופלים כלפי מטה עקב משקלו הגדול של החלק הרחב של העלה. צריכה להיות אפשרות לראות במבט מלמעלה את פנים הצמח או את האדמה. רקפת טובה היא כזו שמצריכה אותנו להסיט מעט את העלים כדי להשקותה כהלכה.
 
עלי העלווה צריכים להיות מוצקים ולא נמעכים תחת לחיצה קלה. העלים צריכים להיות מוצקים וחזקים כך שתורגש התנגדות ללחץ קל המופעל עליהם מלמעלה כלפי מטה. עלוות הצמח צריכה ליצור חיפוי אחיד ולא חדיר – כמו כיפה או חופה כך שלא ניתן לראות את בסיס הצמח ואת מצע הגידול ("אדמת העציץ"). 
 
עלי הרקפת צריכים להיות חלקים ובוהקים בצבע ירוק זוהר ולא צבע מט. רקפת עם עלים בצבע עמום מט סובלת כנראה משורשים פגומים ולא תחזיק הרבה זמן מעמד בגינה.
 
על הפריחה להיות מרוכזת כולה בזר מהודק במרכז העציץ ולא מפוזרת ברווחים על פני כל שטח העלים. אם הפרחים נפרדים זה מזה הדבר מעיד על כך שהשתיל הצעיר עבר ארוע של חום יתר ולכן זמן הפריחה יהיה קצר יותר והפרחים מדולדלים ובמקרה כזה – תיהנו ממנו תקופה קצרה בלבד.
 
מי שאוהבים ללכת על קטן יכולים לרכוש רקפת מיני בעציצים קטנטנים של 8 ס"מ. רקפת מיני יכולה להיות תוספת נאה למתנה או שי קטן לאדם יקר אפילו בלי סיבה או ארוע. 


באדיבות משתלות חישתיל
 

הוסף תגובה