כיצד לבצע תחזוקה שנתית לדק מעץ?

בגדול החידוש של דקים נעשה בעיקר באמצעות צבעי שמן המתאימים לעץ, כאשר יש מספר רב של צבעים בגוונים שונים בעלי רמת שקיפות שונה המשפיעים על הגוון של הדק לאחר הצביעה :

• שמנים טבעיים שומרים על הגוון המקורי של הדק וגם מבליטים את קווי המתאר שלו
• שמנים בעלי פיגמנטים של צבע המבוססים על טונר
• שמנים שקופים באופן חלקי – מגיעים בגוונים שונים ובגלל השקיפות החלקית שלהם מסתירים את הגרעיניות של העץ
• שמנים אטומים – אוטמים את כל העץ ומגנים עליו מפני קרינת ה – UV בצורה הטובה ביותר
כמו כן, דקים מעצים קשים סופחים פחות שמן ולכן הצביעה שלהם תדרוש יותר שכבות, מצד שני, הם עמידים יותר ולכן דורשים שימון לעיתים רחוקות יותר.


תמונה של דק עץ מתוחזק היטב באדיבות רועי אופק
השמנים בהם יש להשתמש הם שמני ANTI-UV ולא שמנים המיועדים לשימוש פנים ביתי.
4 ליטר של שמן יכולים לכסות בין 50 ל – 70 מ"ר של דק בשכבה אחת וכמחצית מכך בשתי שכבות (ככל שיהיו יותר שכבות, כך הגוון שיתקבל יהיה כהה יותר). על מנת שלא ייווצרו גוונים שונים של שמן, חשוב להכניס את כל השמן למיכל אחד. כדי להכניס את השמן לחריצים שבין הקורות ולא רק למרוח אותו על פני השטח, צריך להשתמש במברשת סיידים שעירה ולא ברולר או פד.
את השימון רצוי לבצע אחרי השעות החמות. כדי לא ליצור הבדל בין הגוונים, מומלץ לעבוד כל פעם על שלוש קורות ורק לאחר מכן לעבור לשלושת הקורות הבאות מבלי לחזור כמובן על אותה נקודה פעמיים. את השכבה השנייה מורחים 15 דקות אחרי מריחת השכבה הראשונה עוד לפני שהיא מתייבשת ולאחר שמנגבים אותה באמצעות סמרטוט. את השכבה האחרונה אפשר להשאיר להתייבש למשך הלילה ואז יתקבל גוון כהה יותר, או לספוג, ואז יתקבל גוון "מותאם אישית".

הוסף תגובה