כיצד מתבצעת החלקת בטון

בטון מוחלק הוא היום שם דבר בכל מה שקשור לריצוף, הן בפנים הבית, והן מבחוץ. אז מהו אותו בטון מוחלק וכיצד בכלל מתבצעת החלקת בטון? את התשובות לשאלות אלה ואחרות תמצאו כאן, במאמר שנותן את הטון.

מהו בטון מוחלק?

משטח עשוי בטון, אשר עובר החלקה מיוחדת שהופכת אותו לחלק ומבריק – כאילו היה ראי. המשטח הייחודי הזה יכול להיצבע בכל גוון קיים, ומאפשר לרצף הן שטחי פנים והן שטחי חוץ במשטח אחיד וחלק, במקום באריחים.

כיצד מתבצעת החלקת בטון?

החלקת בטון מתבצעת על פי השלבים הבאים:

  • יישור הקרקע – חשוב לבצע יישור מדויק ומושלם של הקרקע לפני יציקת הבטון, על מנת לוודא שמשטח הדריכה יהיה ישר לגמרי, ללא עליות או מורדות לא רצויים. יישור הקרקע מתבצע באמצעות הנחה של רשת בטון ופילוס של השטח, כאשר בסיום הפילוס מתבצעת בדיקה יסודית של השטח, על מנת לוודא שהוא אכן ישר.
  • יציקת הבטון – אחרי שהשטח ישר לגמרי יוצקים עליו את הבטון. הבטון נוצק כשהוא נוזלי במקצת, דבר המאפשר את שיטוחו המוחלט אל פני השטח.
  • החלקת הבטון – בשלב החלקת בטון בהליקופטר – מכשיר ייעודי בעל להבי מתכת חדים, מחליקים את הבטון והופכים אותו לאחיד על מנת להגיע למרקם ולמראה הרצויים.
  • חריצת הבטון – לאחר ההחלקה עצמה יש לבצע חריצה של הבטון על מנת שיתרחב ולא ייסדק, להרטיב אותו כדי שלא יתחמם לטמפרטורה גבוהה מדיי שעלולה לגרום להתייבשותו.
  • מריחת סילר – לאחר שמשטח הבטון מתייבש, מורים עליו סילר – חומר שמשווה לבטון המוחלק את מראהו המבריק ומונע חלחול של מים לתוכו. אם הדבר נדרש בגלל תנאי השטח, בשלב זה ניתן למרוח על הבטון המוחלק גם שכבה של אפוקסי, שמוסיפה לו חוזק ועמידות.

צביעת הבטון, אגב, מתבצעת לפני יציקתו באמצעות צבעים מיוחדים, בהתאם לגוון הבטון אשר הוזמן על ידי הלקוח.

מדוע דווקא בטון מוחלק?

תהליך החלקת הבטון הוא לא תהליך שקורה ביום אחד, אבל בהחלט ששווה לחכות. התוצאה הסופית היא משטח חלק, אחיד ומבריק, אשר מוסיף לכל מקום בו הוא מותקן אווירה מיוחדת במינה שאין בשום מקום אחר.

  • ללא רווחים בין האריחים – אחד החסרונות הגדולים של ריצוף המורכב מאריחים-אריחים, הוא הרווח שיש ביניהם. אמנם, הרווח הזה אמור להתבטל באמצעות הרובה המוכרת לכולנו, אולם תמיד ישנם הבדלי גובה והרווח הזה הוא מצע מאוד נוח להצטברות של אבק ולכלוך.
  • כושר נשיאה גבוה במיוחד – בגלל העובדה שמדובר בבטון, הרי שריצוף בטון מוחלק מבטיח לכם חוזק ועמידות לאורך זמן. גם אם תניחו על המשטח מטבח חיצוני על כל חלקיו, גם אם תגררו עליו רהיטים וגם אם יעברו עליו מדי יום אלפי אנשים – המשטח יעמוד היטב בעומס וימשיך להיראות כמו חדש, כמכם תידרש תחזוקה מינימלית בלבד.
  • קלות התחזוקה – בגלל העובדה שמדובר במשטח חלק לגמרי, הרבה יותר קל לנקות אותו, כשמובטח לכם שהניקוי יהיה הרבה יותר מהיר.
  • יופי שאין עליו עוררין – משטחי בטון מוחלק שמיוצרים היום הם יפים, ועל כך אין בכלל מחלוקת. אתם יכולים לבחור משטחי ריצוף בכל גוון, וליהנות מההתאמה המושלמת לעיצוב הכללי ולהעדפה האישית שלכם, כמובן.

לסיכום – בטון מוחלק הוא היום שם דבר בעולם הריצוף. אם תבחרו בו על מנת לריצוף הבית או השבילים שבחוץ, בטוח שתיהנו – ובגדול, כי מדובר בריצוף שיש בו הכול. בהצלחה!

 

הוסף תגובה