כיצד מתבצעת פריקה עמוקה של מצבר?

כיצד מתבצעת פריקה עמוקה של מצבר?

כיצד מתבצעת פריקה עמוקה של מצבר?

מהי פריקה עמוקה? איך פריקה עמוקה משנה את שיטת הפעולה של מצברים? איך מתחזקים ומנקים את המצבר במהלך ההפעלה?

"פריקה עמוקה" היא שיטת הפעלה למצברים שבאמצעותה הם יכולים לפרוק כ-70% מתכולתם בפעם אחת. הפריקה העמוקה מאפשרת למצבר להיטען במהירות וזמן השימוש שלו ארוך יותר בהשוואה לסוללות אחרות. כמו כן, המצבר אטום ויבש ולכן אינו פולט גזים כמו מצבר מים רגיל. יתרונות אלו הופכים מצבר פריקה עמוקה לפתרון אידיאלי עבור שורה ארוכה של שימושים ומטרות.

סוגים של פריקה עמוקה

את הטכנולוגיה של פריקה עמוקה ניתן למצוא בשלושה סוגים של מצברים. הסוג הראשון הוא מצבר מים, הסוג השני הוא מצבר ג'ל והסוג השלישי הוא מצבר AGM. עוד לפני שנכנסים לעובי הקורה, כדאי לדעת שלכל סוגי המצברים יש אותו מרכיב כימי. מנגד, למצברי AGM וג'ל יש טכנולוגיה שאינה מוצפת במים ולכן הם מספקים פי 3 אנרגיה זמינה.

מה עושים עם הפריקה העמוקה?

את היתרון הבולט של מצבר פריקה עמוקה ניתן לראות במכונות גדולות ומאסיביות. זהו המצבר הטוב ביותר להפעלת מערכות סולאריות עצמאיות, הנעת מלגזות וקלנועיות, הפעלת רכבים חשמליים, הטענת מערכות גיבוי ותקשורת והנעת סירות, כלי שייט ויאכטות. במילים אחרות, מצבר פריקה עמוקה הוא הפתרון המומלץ על ידי אנשי מקצוע עבור צרכי כוח ייחודיים ופעילות ללא תקלות.

תחזוקת המצבר במהלך השימוש

העמידות הגבוהה של המצבר היא פונקציה של תחזוקה. בטכנולוגיית הפריקה המהירה יש כמה טיפים ייחודיים שכדאי להכיר בשביל התחזוקה השוטפת, ובראשם הנושא של ניקיון. יש להקפיד על כך שקטבי המצבר יהיו כל הזמן נקיים ועל כך שרמת הטעינה תהיה מלאה. אסור לרוקן את המצבר עד הסוף ולא לרדת מתחת לרמה של 11 וולט.

בחירת עוצמה למצבר

אפשר להשיג את המצברים השונים בעלות של מאות עד אלפי שקלים. מחיר המצבר תלוי בהספק ואותו בוחרים לפי אופי השימוש הצפוי. מומלץ לבחור את העוצמה המתאימה לאחר שבודקים את המפרט הטכני, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהביא בחשבון את עלויות הרכישה. מצד שני, יש לשים לב שהגודל הפיזי של המצבר לא גדול אך משקלו גבוה יותר מהרגיל בגלל העופרת שיש בתוכו.

איפה רוכשים מצבר איכותי?

מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של מצבר פריקה עמוקה לאורך זמן צריך לרכוש אותו מחברה שמתמחה בפתרונות אנרגיה. כך ניתן לחסוך גם במעמד הרכישה וגם בעלויות התחזוקה, התיקון והטיפול בתקלות.
 

הוסף תגובה