כיצד נתחזק בצורה נכונה את התריסים החשמליים?

במידה והתקנתם תריסים חשמליים בביתכם, אתם בוודאי נהנים מהם באופן קבוע, ומקבלים שליטה נוחה במיוחד על כמות האור שנכנסת לבית. במקביל, כדאי לזכור שכמו כל תריס, גם התריס החשמלי זקוק לתחזוקה. יש למנוע לכלוך מיותר שיצטבר עליהם. במקרה של התריס החשמלי הדבר אף קריטי יותר, כי לכלוך שיכנס למנגנון החשמלי עלול לפגוע בתריס, ולכן כדאי להקפיד על תחזוקה קבועה של התריסים. כיצד נשמור עליהם בצורה הנכונה ביותר?

 

טיפים לתחזוקה וניקיון של התריס החשמלי

  • ניקיון קבוע לתריס – רצוי מאד לנקות את התריסים החשמליים בדירתכם בתדירות שנעה בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים. התדירות גם תלויה בין השאר בכיוון שבו התריסים מותקנים, וכמות הלכלוך שמצטברת עליהם לאורך השבוע. את הניקיון של תריסים חשמליים מבצעים בקלות: לוקחים מטלית לחה ופשוט עוברים עליהם, ולאחר מכן עוברים שוב עם מטלית יבשה. עבור כתמים עקשנים, ניתן להשתמש בנוזלים לניקוי תריסים. שימו לב שאינכם משפריצים מים מצינור או מדלי על התריסים. המנגנון החשמלי אמנם מוגן – אך לא לכמויות עצומות של מים, אלא בעיקר לנוזלי ניקוי ומטליות לחות.
  • הסרת התריסים – רצוי אחת למספר חודשים להסיר את התריסים מההתקן שלהם. מדוע? משום שכך תוכלו לנקות את כל הצדדים שלהם בצורה ראויה. אל תשכחו שלפעמים כשאתם מנקים תריסים חשמליים לא ניתן בהכרח לנקות את החלק החיצוני שלהם (במידה ואין מרפסת מעבר לחלון), ולכן הסרת התריסים היא חובה כדי לנקות את כל חלקיהם. בררו עם היצרן כיצד יש להסיר בזהירות את התריסים. במידת הצורך – צרו קשר עם טכנאי תריסים שיעזור לכם.
  • אל תתעלמו מתקלות – אם לאחרונה התריס החשמלי לא מתפקד כשורה – פנו במהירות לאיש מקצוע! תריסים חשמליים שמתחילים למשל לזוז לאט מידי, או להיתקע באמצע ורק להשתחרר לאחר מספר שניות וכיו"ב – הם תריסים שיש להם בעיה, ותיקון מוקדם ככל האפשר, גם יהיה זול יותר וגם יהיה יעיל יותר.

 

שמרו על התריסים והם ישמרו עליכם

אל תשכחו שהשקעה בתחזוקה של התריס החשמלי, תאפשר לו לתפקד טוב יותר – ואתם כמובן תוכלו ליהנות ממנו עוד שנים רבות – ולכן הדבר כדאי כל כך.

הוסף תגובה