כך תשמרו על מראה צעיר ותדאגו שלא יראו את מפגעי השנים

כך תשמרו על מראה צעיר ותדאגו שלא יראו את מפגעי השנים

שמירה על מראה צעיר מהווה כמטרה חשובה עבור אנשים רבים ככל שהם מתבגרים..

אמנם לא ניתן לעצור לחלוטין את תהליך ההזדקנות הטבעי (אין מכונה שעוצרת את הזמן), אך כיום, ישנם מספר שיטו והרגלי טיפוח שיכולים לעזור ולשמור על מראה צעיר יותר ולעכב את סימני ההזדקנות הנראים לעין.
אז להלן מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון ואף ליישם אותם בפועל (ככל שמתאפשר):

הקפדה על תזונה בריאה

יש להקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. מזונות עשירים בנוגדי חמצון יכולים לסייע בהגנה על העור מפני רדיקלים חופשיים, שעלולים לגרום להזדקנות מוקדמת.


במידת הצורך, כדאי להסתייע בשירותיה של דיאטנית מוסמכת אשר תסייע לכם בהרכבת תפריט מתאים, עשיר ובריא. 


תזונה נכונה אמורה לכלול גם שתיית מים לאורך כל היום – מעבר לעובדה ששתיית מים היא בריאה, היא גם מסייעת בשמירה על לחות העור ולשמור על גמישותו. 

 

הגנה על העור מפני השמש


כדאי להשתמש תמיד בקרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה כדי להגן על העור מפני קרני UV מזיקות, שעלולות להוביל לקמטים, כתמי שמש וסימני הזדקנות אחרים.

 

הקפדה על טיפוח השיער


כידוע, שיער שיבה עלול להשפיע על הנראות המבוגרת לכן, אם הרצון הוא לשמור על נראות צעירה, כדאי להקפיד על נושא של צבע לשיער. חשוב לבחור צבע איכותי ובריא לשיער ובמידת הצורך (ובהתבסס על גובה התקציב אשר תקצו למורה), גם להשתמש בשירות של מעצב שיער מקצועי. 

שגרת טיפוח לעור 


יש לפתח וליישם שגרת טיפוח עקבית הכוללת ניקוי יסודי של העור, שימוש בלחות ומוצרי טיפוח שונים עם מרכיבים כמו רטינול, ויטמין C וחומצה היאלורונית כדי לקדם את ייצור הקולגן ולהפחית קמטוטים בעור. 

 

הקפדה על פעילות גופנית באופן קבוע


הקפדה על פעילות גופנית סדירה יכולה לשפר את זרימת הדם, מה שעוזר לספק חומרים מזינים לעור ולשמור על זוהר בריא – וכמובן, ליהנות מנראות צעירה לאורך זמן.

 

הפחתת מתחים וכעסים  


מתח כרוני יכול להאיץ את תהליך ההזדקנות. לכן, ההמלצה היא להקפיד לתרגל טכניקות להפחתת מתחים כמו מדיטציה, יוגה, בילוי בטבע או האזנה למוזיקה רגועה.

 

הקפדה על כמות מספקת של שעות שינה


כדאי להתכוונן ל-7-9 שעות שינה איכותיות בכל לילה זאת בכדי לתת לגוף ולעור שלכם זמן להתחדש – וכמובן, גם יאפשר לכם ליהנות ממראה של עור צעיר יותר לאורך זמן. 

 

נסו להימנע מעישון והגבילו צריכת אלכוהול


עישון וצריכת אלכוהול מופרזת עלולים לפגוע בקולגן ולהוביל להזדקנות מוקדמת. לכן, אם ההמלצה היא להימנע מעישון. מעבר לכך, מומלץ גם להגביל ככל הניתן את צריכת האלכוהול. 

 

שימוש בתכשירים עשירים בלחות  


מעבר לשמירה על השיער ועל עור הפנים, חשוב לשים דגש גם על הידיים והצוואר ולהקפיד על שגרת טיפוח גם באזורים אלו – מכיוון שאזורים אלו עלולים להיות חשופים לקמטים ולסימני הזדקנות אחרים. 

 

הקפדה על חיי חברה ערים 


קשרים חברתיים ושמירה על מערכות יחסים חזקות יכולים להשפיע לטובה על הרווחה הנפשית והרגשית – וכידוע, מצב רוח טוב ותחושות חיוביות יכולות לתרום תרומה גדולה למראה צעיר ולמניעת סימני הזדקנות ולכן, חשוב לשים דגש גם על הנושא הזה.

 

לסיכום, יש לא מעט פעולות שונות בהן תוכלו לנקוט על מנת לשמור על מראה צעיר וגם להרגיש צעירים יותר – כי כידוע המשפט שגיל הוא רק מספר לא חייב להיות קלישאה הוא יכול גם להיות אמת לאמיתה.