כך תשפרו את הכושר במהירות שיא

תזונה, אימונים, ציוד נכון ובניית תפריט – מבולבלים מכל הדברים שיש לכם לעשות כדי לשפר את הכושר שלכם? קיבצנו עבורכם כמה כללי ברזל שיעשו לכם סדר.

הקיץ כבר בעיצומו, ואין זמן לדיאטת בזק כדי לקבל את הריבועים בבטן בהם חשקנו. אבל שיפור הכושר, לעומת זאת, אינו עניין שנשגב מיכולתנו. בעזרת הרגלים נכונים, אורח חיים דינאמי ובריא, שינה נכונה וכמובן – תזונה מתאימה, אפשר להראות חטובים מתמיד.

תזונה רבותיי, תזונה

תשאלו כל מאמן כושר והוא יגיד שבלי קשר למטרת האימון – אכילה בריאה היא עמוד השדרה של כל התהליך. המזון הוא הדלק שבגוף שלנו, ובלי תזונה נכונה ומזון איכותי, המטרות לא יושגו והתהליך ייעצר באמצע. מעבר לתפריט עשיר ומאוזן שמכיל פירות, ירקות, פחמימות, חלבון מלא ושומנים טובים, יש להקפיד על עוד כמה כללי ברזל:

לאכול יותר

כן, כן, מה ששמעתם. חושבים שדי בשלוש ארוחות ביום? תחשבו שוב. אחת מהסיבות הנפוצות לעלייה במשקל היא משום שאין אוכלים מספיק. הסיבה: יש לאכול לפחות חמש פעמים ביום במרווחים של עד שלוש שעות, על מנת לתרום להגברת חילוף החומרים בגוף.

הגודל כן קובע

אם תקפידו לאכול הרבה ארוחות ביום, אין הכוונה שכל ארוחה תהיה עיקרית ומשביעה, הרעיון הוא לחלק את מכסת האוכל היומית, ועל כן על המנות להיות קטנות יותר, כך שאחרי הארוחה לא תגיעו לתחושה של "התפוצצות". מנות קטנות אשר יכולות להשביע מחד אך לא לגרום לתחושת כובד מאידך יכללו לרוב חלבון כלשהו ומנת ירק, כאשר כדאי שתקפידו לא לאכול חלבונים ופחמימות באותה הארוחה.

אימונים וכושר, לשם כך התכנסנו

כאמור, תזונה נכונה הינה הכרחית, אך בשביל כושר וחיטוב נכון – מובן שאיננה מספיקה. מעבר לשלל תכניות אימונים, הן בסיסיות והן למתקדמים, אשר מותאמות אל צרכיכם ואל מטרותיכם, ישנם כמה כללים שכדאי לא להפר:

הסנדלר הולך יחף

אם בעבר הייתה הגדרה שטחית לנעל ספורט, כיום ישנה קשת רחבה של נעליים אשר נועדה להתאים לכל צרכיו של המתאמן ולהביא את האימון לתוצאות מקסימליות. בחירת נעל ספורט מורכבת מפרמטרים רבים: בולמי זעזועים, גובה הקשת בכף הרגל, נוחות, מטרת האימון ועוד.

החברות הגדולות כבר התאימו את עצמן לצרכי המתאמן, והן מציעות מגוון נעליים לבחירה. למשל, אם ריצה היא האימון המועדף עליכם, נעלי אדידס לגברים מסוג Ultra Boost ימנעו החלקה, בזכות סוליה גמישה אשר משפרת את האחיזה עם הקרקע.

מחויבות והתמדה

אז הרכבתם תפריט מועשר בסיבים ובירקות, קבעתם תכנית עם יועץ כושר אישי מווינגייט וקניתם נעלי ספורט מקצועיות. וכעת הגענו לחלק הקשה והפחות סקסי וזוהר – התמדה. בהנחה שאינכם יוסאיין בולט עם משטר אימונים נוקשה, כדאי לבחור בפעילות אהובה עליכם, דבר אשר יקל על התמדתכם במשטר האימונים. נסו להתחיל את האימונים במתינות ובהדרגה ורצוי עם חבר או במסגרת קבועה כלשהי, מה שייצור אצלכם מחויבות לתהליך.

הוסף תגובה