"כללי הזהב" ליזמת העושה שינוי באמצע החיים

כשאנו מדברות על שינוי באמצע החיים, אנו מתייחסות לתהליך מורכב ומסובך מיסודו, הכולל היבטים רחבים, תחושות מעורבות ומנוגדות ומערכת מסועפת של צרכים ורצונות. ליזמת שלנו, בכדי שתצליח בתהליך אני מציעה "ערכת כלים"- 6 כללי הזהב למימוש עצמי באמצע החיים.


1)הגדירי לעצמך את השינוי המבוקש במילים – ספרי לעצמך את הסיפור השלם, החל משחזור אותנטי של חלום הילדות, כולל הסיפור הרגשי, ללא השמטות או קיצורי דרך.


2)גלי לעצמך ולסביבה מדוע השינוי חשוב ומשמעותי לך – אין סיבה חשובה יותר או פחות, אין מניע טוב יותר או פחות.


3)ארגני לעצמך סביבה תומכת – כזו שתהיה שותפה לשינוי, מעצם היותה מבינה את משמעותו עבורך. איך?, בשיחות, בהסברים, בגילוי לב, במשא ומתן ולא במיקוח.


4)פרגני לעצמך תהליך ממוקד של למידה ורכישת מיומנויות נדרשות למימוש השינוי – אם מדובר בעסק, תצטרכי לגלות גם אורך רוח, ולעיתים אורך- כיס, עד שתגיעי למטרה.


5)הגדירי לעצמך מטרות ברורות, ובדקי שהן מתאימות ליכולות, לכישורים ולמשאבים שברשותך – באמרי משאבים, אני מתייחסת לחמשת המשאבים המוכרים: המשאב הכספי, היחסים, הזמן, הפיזי והאנושי.


6)אל תקצצי בייעוץ, אימון וליווי מקצועי – שכן החיסכון הרגעי מאריך את תהליך הצמיחה ומכאן, שעלותו יקרה לך בסופו של דבר.


7)חזרי וקראי את 6 כללי הזהב למימוש עצמי באמצע החיים – בכל רגע, בו תרגישי שהקרקע נשמטת מתחת רגלייך, או שאינך מתקדמת לעבר המטרות, או שאינך מקבלת תמיכה, או שחסרים לך כלים לעליית מדרגה. התשובות שתחפשי טמונות בששת כללי הזהב.


שירית בן ישראל, מנכ"לית STS בע"מ, מומחית להעצמה מעשית של נשים


לאתר הבית


 

הוסף תגובה