כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם נרשים ללימוד הנדסה אזרחית

 

האם התחום של ההנדסה האזרחית מושך אתכם? אם כך, ראוי מאד שתירשמו אל לימוד הנדסה אזרחית. הנרשמים שעוברים את כל המסלול בהצלחה, יכולים להמשיך ולעבוד כמובן, כמהנדסים אזרחיים מוסמכים, במשרדים בתור שכירים, או לפתוח משרד עצמאי. תחום ההנדסה האזרחית נקרא כך, פשוט משום שהוא כולל בתוכו את כל הפרויקטים בתחום ההנדסה, שלא שייכים לתעשייה הצבאית והביטחונית. מדובר על תחום גדול מאד ומורכב מאד, וכמובן שלפני שאתם ממהרים להירשם, יש כמה דברים שחשוב לדעת על לימוד הנדסה אזרחית, כדי שתוכלו למצות בצורה טובה יותר את תקופת הלימודים.

 

על הלימודים, משך הזמן, איפה ללמוד, ועוד

  • מסלולי הלימוד – כפי שציינו, לימוד הנדסה אזרחית בעצם מתחלק לתתי-נושאים שונים, משום שמדובר על תחום עצום, שמקיף כל כך הרבה נושאים. בבואכם להירשם לפקולטות להנדסה, יהיה עליכם לבחור במסלול שמתאים אתכם: הנדסת בניין, הנדסת תחבורה, הנדסת הסביבה, הנדסת תשתיות, הנדסת גיאודיזיה, ועוד. השאלה היא פשוטה מאד – מה מעניין אתכם? האם להקים מבנים חדשים? האם לתכנן כבישים ודרכי תחבורה? האם לתכנן כלי טיס? האם לתכנן מערכות שתפקידן לשמור על הסביבה האקולוגית? קל לראות איך התחום העצום של ההנדסה האזרחית מקיף כל כך הרבה נושאים – כך שכל אחד יוכל למצוא את ההתמחות אשר מתאימה לו.
  • מהו משך הלימודים? – כאשר אנו מסתכלים על משך הזמן של מסלול הלימודים, חובה להפריד בין הנדסאי למהנדס. ברוב תחומי ההנדסה האזרחית, יהיה עליכם לקבל תואר מהנדס, שהוא תואר אקדמי לכל דבר ועניין, והוא אף נחשב ארוך יחסית מבחינת זמן הלימוד – ויהיה עליכם להשלים ארבע שנות לימוד, ולעבור את כל המבחנים והעבודות, כדי לקבל את התעודה. יוצא הדופן הוא התפקיד של הנדסאי הבניין. במצב זה, יש מסלול לימוד מהיר להנדסאות (ולתואר הנדסאי, ולא תואר מהנדס), ומאחר שהמסלול הנ"ל איננו אקדמי, הוא נמשך כשנתיים בלבד.
  • היכן לומדים את התחום? – בכל אוניברסיטה בישראל, תוכלו למצוא את הפקולטה ללימודי הנדסה אזרחית והנדסאות, ושם תוכלו למצוא את מגוון מסלולי הלימוד שמתאימים לכם. כמו כן, ברוב המכללות, יש מסלול של לימוד הנדסה אזרחית, ויש אף מכללות אשר מתמחות באופן ספציפי בתחומי ההנדסה האזרחית. שימו לב כמובן שבעת הרשמתכם – נמצא המסלול שמעניין אתכם – ברוב המכללות למשל תמצאו מסלול להנדסת בניין, אבל לא בהכרח להנדסת הסביבה או הנדסת תשתיות. כמו כן, יש לקחת בחשבון שתנאי הקבלה לאוניברסיטאות הם גבוהים יותר מהמכללות, אך מהצד השני – שכר הלימוד באוניברסיטה נמוך פי 2 מזו של המכללה.

 

והעיקר שיהיה בהצלחה!

אנו מאחלים לכם כמובן שתתקבלו במהירות למסלולי ההנדסה האזרחית, תמצאו את המסלול שמתאים לכם, ותוכלו לסיים את הלימודים ולעשות חיל בהמשך, ושיהיה לכם בהצלחה בלימודים!

הוסף תגובה